Uczeń 3 klasy Szkoły Podstawowej w ramach nagrody otrzymał książkę, która zachęca do zmiany płci.
Sytuacja miała miejsce w Szkole Podstawowej nr 1 w Środzie Wielkopolskiej. Uczeń 3 klasy w ramach nagrody za konkurs matematyczny otrzymał książkę pt.”Szkoła bohaterek i bohaterów 2″, autorstwa Przemysława Staronia. Z książki można dowiedzieć się, jak można dowolnie zmieniać płeć. Publikacja prezentuje również treści z ideologii gender. Nauczycielka matematyki tłumaczy sie, z nagrodą nie ma nic wspólnego, ponieważ to była nagroda przesłana przez organizatorów konkursu Kangur Matematyczny.
Rodzice po przeanalizowaniu nagrody są zszokowani treściami jakie mieszczą się w książce.
“Byliśmy w szoku. Trwało to chwilę. Twarz Martyny-Michała zmieniła się nie do poznania. Pojawiła się na niej wielka ulga. – Jestem heteroseksualnym mężczyzną uwięzionym w ciele kobiety – usłyszeliśmy jeszcze. Po jakimś czasie objawy neurologiczne ustąpiły, a w robionych niedługo później badaniach nic nie wykryto. Skończyła się długa walka ze sobą, skończyło się tłumienie samego siebie. Michał ostatecznie przyjął imię Ludwig i jest dziś świetnym facetem. Dobrym, mądrym, odpowiedzialnym, a na dodatek przystojnym. Ma cudowny zarost i fantastyczny tembr głosu. Ludwig był pierwszą poznaną przeze mnie osobą transpłciową” – przekonuje autor książki.
Z książki “Szkoła bohaterek i bohaterów 2” można dowiedzieć się czym jest tranzycja:
“Są to działania, które dostosowują funkcjonowanie społeczne (posiadane imię, używane zaimki np. on/ona/ono, ubiór, zachowanie), wygląd ciała i dokumenty do tego, jaką się ma tożsamość płciową. A mówiąc inaczej – kim się jest w zakresie płci. Tranzycja to proces, który może oznaczać zarówno medyczne (zabiegi), jak i społeczne (coming out, używanie zaimków i imienia zgodnie z tożsamością płciową, ubiór, zachowanie), oraz prawne (dokumenty) dostosowanie cech związanych z płcią do swojej tożsamości płciowej” – czytamy w książce ofiarowanej uczniowi trzeciej klasy szkoły podstawowej.
Oburzeni rodzice piszą do oragnizatorów
Rodzice chłopca, który otrzymał książkę wystosowali do organizatorów i patronów i konkursu Kangur Matematyczny pismo. W korespondencji pytają o cel przekazywania młodym dzieciom książek o tematyce seksualnej i ideologii gender:
“Szanowna Pani, czy tak powinna wyglądać jedna z nagród w prestiżowym konkursie matematycznym? Nie zgadzamy się, aby nasze dziecko – uczeń klasy 3 szkoły podstawowej, było „karmione” takimi treściami w ramach nagrody w konkursie matematycznym. Syn brał udział w Kangurze, by rozwijać swoje umiejętności matematyczne. Jest bardzo zdolny i chce sprawdzać się w kolejnych dedykowanych konkursach. Nie interesują go książki ideologiczne. Od wielu lat konkurs Kangur szczyci się nieposzlakowaną opinią oraz prestiżem. Dlaczego, więc, zamiast nagród tematycznych, wręczane są tak kontrowersyjne pozycje. Na rynku jest ogrom literatury dziecięcej, odpowiedniej dla wieku, która na pewno byłaby wspaniałą lekturą na wakacyjne dni. Jako odpowiedzialni za kształtowanie postaw etycznych naszego dziecka, jesteśmy zbulwersowani tą nagrodą. Poprzez tak prestiżowy konkurs przemycacie Państwo ideologiczne i kontrowersyjne treści, a także zniechęcacie do brania udziału w konkursie i tracicie zaufanie. Rodzi się pytanie: Czy przez cały czas celem konkursu jest popularyzacja matematyki wśród uczniów. Oczekujemy od Pani – koordynatora w regionie rokietnickim, odpowiedzi na pytanie: Czym kierowano się przydzielając taką nagrodę uczniowi 3 klasy?” – czytamy w liście rodziców
Pismo rodziców pozostaje jak do tej pory bez odpowiedzi. Natomiast szkoła miała odpowiedzieć rodzicom, iż jeżeli książka im nie odpowiada to mogą ją zwrócić.
źródło- Odpowiedzialny Poznań