Milowy krok dla Stalowej Woli – nowy most na Sanie rośnie w oczach

carpatiabiznes.pl 16 godzin temu
Zdjęcie: nowy most stalowa wola


Nowy most na Sanie rozkwita – strategiczna inwestycja połączy Stalową Wolę z Pysznicą

Budowa nowej przeprawy mostowej przez San wkracza w kluczową fazę, a wszystkie prace prowadzone są zgodnie z przyjętym harmonogramem.

To strategiczna inwestycja, która nie tylko połączy Stalową Wolę z gminą Pysznica, ale również wyznaczy nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 855 prowadzącej w kierunku Zaklikowa.

Najdłuższy most w sieci dróg wojewódzkich na Podkarpaciu

Zakres przedsięwzięcia obejmuje budowę nowego śladu oraz rozbudowę istniejącego odcinka DW 855 o łącznej długości 4,6 km. Kluczowym elementem inwestycji jest nowoczesna przeprawa mostowa przez San i Bukową, licząca aż 1760 metrów długości, co czyni ją najdłuższą konstrukcją tego typu w sieci dróg wojewódzkich na Podkarpaciu.

Nowy most składać się będzie z czterech niezależnych sekcji: estakady południowej, mostu głównego, estakady dojazdowej oraz estakady północnej. Główna część przeprawy zaprojektowana została jako konstrukcja typu extradosed, łącząca cechy mostu podwieszanego i sprężonego belkowego, z dwoma okazałymi pylonami.

Zaawansowane technologie robią różnicę

W ramach projektu powstaną także trzy wiadukty drogowe o konstrukcji ramowej jednonawowej oraz pięć przepustów. Skala materiałowa i technologiczna inwestycji robi ogromne wrażenie – zużytych zostanie ponad 40 000 mł betonu, około 7 000 ton stali zbrojeniowej, a także prefabrykowane pale fundamentowe o łącznej długości około 20 km.

Jednym z najciekawszych rozwiązań wykorzystanych przy budowie jest technologia MSS (Movable Scaffolding System) – przejezdny system szalunkowy, który pozwala na szybkie i precyzyjne wykonywanie kolejnych segmentów ustroju nośnego mostu poprzez przesuwanie deskowania z jednej podpory na następną.

Inwestycja zmieni układ komunikacyjny regionu

Realizacja przedsięwzięcia jest możliwa dzięki rządowemu programowi „Mosty dla Regionów”. Całkowity koszt budowy sięga niemal 380 mln zł, z czego 300 mln zł stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Nowa przeprawa znacząco poprawi komunikację między Stalową Wolą a gminą Pysznica, zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz komfort podróżowania w całym regionie. Zakończenie budowy planowane jest zgodnie z harmonogramem, a już dziś inwestycja ta uznawana jest za jeden z najbardziej innowacyjnych projektów infrastrukturalnych w województwie podkarpackim.

Idź do oryginalnego materiału