Zanim rozpoczną się adekwatne prace rozbiórkowe, konieczne jest przełożenie instalacji, które w tej chwili biegną w konstrukcji mostu. W najbliższych dniach wykonany zostanie przewiert pod rzeką i poprowadzenie gazociągu nową trasą. Roboty obejmą okolice ul. Wyszyńskiego oraz ul. Panny Marii.
Od nocy z 17 na 18 października (piątek/sobota) kierowcy muszą liczyć się ze zwężeniem ul. Wyszyńskiego do jednego pasa w stronę centrum – na odcinku od tymczasowego przystanku autobusowego do ul. Panny Marii.
Największe utrudnienia czekają na kierowców przy skrzyżowaniu ul. Panny Marii i Ostrowa Tumskiego. Tam zaplanowano prace związane z budową nowego przebiegu sieci. Ze względu na konieczność wyłączenia przejazdu, działania będą prowadzone w nocy. Prace przewidziano w dwóch wariantach – raz z zamknięciem ul. Ostrowa Tumskiego w stronę Panny Marii, innym razem z wyłączeniem fragmentu ul. Panny Marii.
Dodatkowo w rejonie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z Panny Marii i Wieżową powstaną wykopy pod sieć elektroenergetyczną. Wykonawca zapewni przejścia tymczasowe przy użyciu kładek. Zawężony będzie także prawoskręt z ul. Panny Marii w kierunku mostu.
Na początku listopada planowane jest wyłączenie przejazdu tramwajów przez most Chrobrego. Samochody będą mogły jeszcze korzystać z przeprawy, choć z utrudnieniami. Docelowo jednak zamknięta zostanie najpierw północna, a następnie południowa nitka mostu.
Tymczasem już w najbliższy weekend – 18 i 19 października – prowadzone będą prace konserwacyjne na torowisku w ul. 23 Lutego. W tym czasie tramwaje linii 7, 8 i 17 pojadą zmienionymi trasami, a przystanki na pl. Cyryla Ratajskiego będą nieczynne.
Od strony Śródki do centrum (pl. Wielkopolski) kursować będzie specjalna, wahadłowa linia tramwajowa nr 98. Tramwaje będą jeździć na obu torach w obu kierunkach, dlatego pasażerowie proszeni są o szczególną uwagę – pojazdy mogą pojawić się na „odwrotnym” torze niż zazwyczaj.
ZTM uruchomi także dodatkową linię nr 4 z Połabskiej przez most Teatralny do przystanku Marcinkowskiego, aby wzmocnić komunikację od strony Winograd.
Już od końca września niedostępna jest Wartostrada pod mostem Chrobrego od strony zachodniego brzegu. Rowerzyści i piesi muszą korzystać z przejazdu przez ul. Chwaliszewo i skrzyżowania z ul. Garbary oraz Estkowskiego. Wyłączony został także teren Starego Portu, gdzie znajduje się zaplecze budowy.
Poznańskie Inwestycje Miejskie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności i śledzenie bieżących komunikatów dotyczących organizacji ruchu.
Zmiany w komunikacji w weekend 18 – 19 listopada (pogrubiono zmienione fragmenty tras)
Linia nr 7 – skrócenie trasy do pętli na Zawadach
OGRODY – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Zamenhofa – Jana Pawła II – Rondo Śródka – ZAWADY
Linia nr 8 – zmiana trasy w centrum, kursowanie przez most Św. Rocha
OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry – Gwarna – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Most Św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – Rondo Śródka – MIŁOSTOWO
Linia nr 17 – zmiana trasy w centrum, kursowanie przez most Św. Rocha
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Most Św. Rocha – Kórnicka – Trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM
Linia nr 4 – dodatkowa linia tramwajowa pomiędzy Winogradami a centrum
POŁABSKA – Aleje Solidarności – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – MARCINKOWSKIEGO
Linia nr 98 – dodatkowa, wahadłowa linia tramwajowa, zapewniająca komunikację między Śródką a placem Wielkopolskim
RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Małe Garbary – PLAC WIELKOPOLSKI
Kursy co 10 minut. Uwaga! Tramwaje będą kursować na obu torach w obydwie strony.
