MPK Lublin zamawia 20 trolejbusów marki Solaris. Rozbudowa floty bezemisyjnej i nowoczesne systemy bezpieczeństwa.

1 dzień temu

MPK Lublin podpisuje umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę 20 nowoczesnych trolejbusów Trollino 12. Nowe dwunastometrowe pojazdy dołączą do eksploatowanej już floty, a zakończenie ich dostaw planowane jest na pierwsze miesiące 2027 roku.

Lublin, będący jednym z trzech miast w Polsce wykorzystujących trakcję trolejbusową, umacnia tym samym swoją pozycję lidera elektromobilności, dysponując już ponad 80 tego typu pojazdami marki Solaris dostarczonymi w przeszłości.

Nowe trolejbusy dla Lublina

Nowo zamówione modele Solaris Trollino 12 zostaną wyposażone w tradycyjny napęd trolejbusowy oraz dodatkowe baterie trakcyjne, które umożliwią jazdę na odcinkach pozbawionych sieci górnej. Baterie te będą doładowywane w trakcie jazdy pod trakcją, co znacząco wpłynie na elastyczność operacyjną przewoźnika. Pojazdy zaoferują również funkcję prekondycjonowania, pozwalającą na optymalizację temperatury wnętrza przed wyjazdem na trasę, oraz autorskie oprogramowanie eSConnect do zdalnego monitoringu i diagnostyki pracy taboru.

W trosce o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego trolejbusy zostaną wyposażone w systemy zgodne z najnowszymi wytycznymi General Safety Regulation 2 (GSR2). W ich skład wejdzie system wykrywania obiektów w martwych polach (BSIS) oraz system MOIS, który monitoruje obecność pieszych i rowerzystów przed pojazdem podczas ruszania i ostrzega o nich kierowcę. Każdy z pojazdów będzie mógł pomieścić 80 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących, a komfort podróży podniosą porty USB oraz zaawansowany system monitoringu wizyjnego.

Dotychczasowa kooperacja producenta z Bolechowa z MPK Lublin trwa blisko trzy dekady, w trakcie których Solaris dostarczył do miasta ponad 120 pojazdów bezemisyjnych, w tym autobusy elektryczne i wodorowe. Jak podkreśliła Agata Stańda, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach, trolejbusy obok innych napędów alternatywnych stanowią kluczową drogę do zrównoważonej i ekologicznej mobilności miejskiej. Solaris, będący częścią hiszpańskiej Grupy CAF, kontynuuje tym samym misję zmiany oblicza transportu publicznego w Europie poprzez rozwój technologii nisko- i zeroemisyjnych.

Idź do oryginalnego materiału