MTU Aero Engines. Turbina niskiego ciśnienia.
Zakład MTU Aero Engines Polska w Tajęcinie, niedaleko Rzeszowa, osiągnął istotny kamień milowy – zmontowano właśnie 5000. turbinę niskiego ciśnienia (LPT) do silników Pratt & Whitney GTF™ PW1100G-JM.
Fabryka jest w tej chwili wyłącznym dostawcą tego komponentu dla tego modelu silnika na całym świecie.
Historia i rozwój zakładu MTU w Polsce
Produkcja turbin LPT w Tajęcinie rozpoczęła się w 2015 roku. Od tego czasu zakład znacznie zwiększył swoje moce produkcyjne i zatrudnia ponad 1400 pracowników. Specjalizuje się nie tylko w montażu turbin niskiego ciśnienia, ale także w wytwarzaniu innych kluczowych komponentów silników lotniczych, takich jak łopatki sterujące i rotujące oraz pierścienie uszczelniające.
Znaczenie turbin niskiego ciśnienia dla silników GTF
Turbin LPT produkowane w Tajęcinie są najważniejsze dla rodziny silników GTF, które napędzają nowoczesne samoloty pasażerskie, m.in. Airbus A320neo. Silniki GTF, dzięki zastosowaniu przekładni redukcyjnej, oferują wyższą efektywność paliwową, niższy poziom hałasu i zmniejszoną emisję spalin w porównaniu do tradycyjnych turbowentylatorów.
MTU Aero Engines Polska w globalnym łańcuchu dostaw lotnictwa
Osiągnięcie 5000. modułu LPT podkreśla rosnącą rolę zakładu w Tajęcinie w globalnym łańcuchu dostaw przemysłu lotniczego. Sukces ten świadczy o wysokiej jakości i niezawodności produkowanych komponentów, co potwierdza pozycję MTU Aero Engines Polska jako jednego z kluczowych producentów turbin niskiego ciśnienia na świecie.
Wsparcie dla przyszłości lotnictwa w Polsce Wschodniej
Zakład w Tajęcinie nie tylko rozwija lokalną gospodarkę, ale również wspiera nowoczesną infrastrukturę lotniczą w Polsce Wschodniej.
Produkcja turbin LPT i innych komponentów silników przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności regionu w sektorze lotniczym i motywuje do inwestycji w nowe technologie i kwalifikacje specjalistów.