Niecodzienna sytuacja. Jednoślady zostają, a przetargu nie będzie?

1 godzina temu

Płocki Rower Miejski funkcjonuje od 2018 roku i po 7 latach można śmiało powiedzieć: płoccanie bardzo chętnie korzystają z tej formy transportu. Od 2023 roku operatorem jest konsorcjum firm Orange i Roovee, które wygrało przetarg. W 2023 roku było jednak sporo zamieszania, przegrana firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej i start się opóźnił - zamiast w kwietniu rowery był dostępne dopiero od lipca.

W czystej teorii 30 listopada powinien zakończyć się kolejny sezon, a umowa miasta z Orange i Roovee wygasła. Jak przekazał ratusz, jednoślady będą dostępne jeszcze w grudniu.

- Dobra wiadomość dla użytkowników Płockiego Roweru Miejskiego: będziemy korzystać z niego miesiąc dłużej niż przewidywał kontrakt z operatorem systemu

- przekazał prezydent Andrzej Nowakowski.

Jak informuje ratusz, operator zrobi to na swój koszt. Być może dlatego, iż toczą się negocjacje w sprawie przedłużenia umowy.

- W MZD realizowane są od pewnego czasu negocjacje nad zawarciem nowego kontraktu. Dotychczasowa umowa z operatorem systemu daje taką możliwość, nie trzeba ogłaszać nowego przetargu. A zmiana jakiej miasto oczekuje w tych negocjacjach polegać ma na zwiększeniu liczby stacji rowerowych o 10 sztuk

- tłumaczy ratusz.

Jeśli taki scenariusz się spełni, w Płocku będzie 41 ogólnodostępnych stacji. Trzyletni kontrakt w obecnej formule jest wart 3,3 mln złotych.

W grudniu zainteresowanie rowerami naturalnie spada, więc część rowerów zostanie oddana do serwisu. Konkretnie 300 sztuk. Do dyspozycji pozostanie 200 rowerów.

Płocki Rower Miejski - cennik

Opłata inicjalna wynosi 10 złotych. Użytkownicy PlocKarty za pierwsze 20 minut nie płacą nic, bez PlocKarty trzeba zapłacić złotówkę.

  • Opłata za przejazd od 21 do 60 minut 1 zł
  • Opłata za przejazd od 60 do 120 minut 2 zł
  • Opłata za przejazd od 120 do 180 minut 5 zł
  • Każda godzina przejazdu powyżej 180 minut 3 zł
Idź do oryginalnego materiału