Nieustające problemy z linią Finch West LRT. Tym razem zawiodły rozjazdy i zwrotnice

bejsment.com 1 godzina temu

Z powodu awarii na linii 6 Finch West LRT wprowadzono zastępcze autobusy.

Opady śniegu, które w piątek dotarły do Toronto, spowodowały poważne zakłócenia w kursowaniu linii 6 Finch West LRT. Przedstawiciele Toronto Transit Commission poinformowali o licznych zawieszeniach ruchu, wynikających głównie z problemów z rozjazdami oraz zanieczyszczeń na torach.

Pierwsze alerty pojawiły się w piątek tuż przed godziną 7 rano. Wówczas TTC przekazała, iż z powodu brudu na torach wstrzymano ruch między stacjami Finch West i Driftwood, a pasażerowie musieli korzystać z autobusów wahadłowych. W kolejnych godzinach informowano o dalszych problemach — tym razem na odcinku między stacjami Driftwood i Humber College.

W miarę upływu poranka pojawiały się kolejne komunikaty o blokadach torów, przerwach w ruchu na różnych fragmentach linii oraz o „problemach z komunikacją”. Około godziny 9:40 kursowanie pociągów zostało na krótko wznowione, jednak niedługo potem znów doszło do zakłóceń, tym razem związanych z awariami przełączników.

Po południu poinformowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu między stacjami Martin Grove i Humber College z powodu „problemu mechanicznego”. Po godzinie 16:30 TTC potwierdziła, iż na całej linii nie kursują pociągi i iż ponownie uruchomiono autobusy zastępcze.

W odpowiedzi na pytania CityNews, TTC – operator linii należącej do Metrolinx – przekazała, iż na trasie występują liczne problemy z rozjazdami, a w tej chwili pociągi zastępuje około 20 autobusów wahadłowych. Metrolinx poinformował z kolei, iż śnieg i lód zakłóciły działanie zwrotnic, co doprowadziło do wprowadzenia nakazu zatrzymania składów na stacjach.

Od otwarcia linii 6 Finch West LRT 7 grudnia dochodziło już do kilku czasowych zawieszeń. Ostatnie problemy pojawiają się w czasie narastającej krytyki dotyczącej długości przejazdów na 18-przystankowej trasie. Niedawno rada miejska Toronto zobowiązała urzędników do analizy możliwości przyspieszenia obsługi linii.

Idź do oryginalnego materiału