Nowa obwodnica z decyzją środowiskową. Jest wybrany przebieg trasy

1 dzień temu

Obwodnica Prudnika ma odciążyć miasto z ruchu tranzytowego poruszającego się drogą krajową nr 41 w kierunku przejścia granicznego w Trzebinie. Pracując nad projektem drogowcy opracowali trzy warianty poprowadzenia liczącego około kilometry obejścia miasta. Ostatecznie realizacji doczeka się wariant pierwszy, bo właśnie dla niego decyzję środowiskową wydał wójt Lubrzy.

To wynika z faktu, iż obwodnica Prudnika będzie częściowo biegła przez teren tego samorządu. Droga będzie się rozpoczynać węzłem na obwodnicy Lubrzy, włączyć się do istniejącej drogi krajowej nr 41 na wysokości ogródków działkowych za miastem.

– W ramach inwestycji poza budową rond powstaną także dwa obiekty inżynierskie, na wysokości linii kolejowej oraz nad ulicą Jesionkową. Skrzyżowania z planowaną drogą przejdą przebudowę. Powstaną też drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu – wylicza Agata Andruszewska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.

Obwodnica Prudnika – realizacji doczeka się pierwszy wariant trasy – fot. GDDKiA Opole

– Wydana decyzja środowiskowa umożliwia kontynuację prac projektowych. Mowa o finalizacji koncepcji programowej, po której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji – mówi pani rzecznik.

Drogowcy zakładają, iż budowa drogi rozpocznie się w 2027 roku. Obwodnica Prudnika to jedno z czterech obejść zaplanowanych do realizacji w ramach programu budowy stu nowych obwodnicy.

– Dla obwodnicy Brzegu w ciągu DK39 oraz obwodnicy Sidziny w ciągu DK46 uzyskaliśmy już decyzje środowiskowe. Dla Lędzin w ciągu DK46 trwa procedowanie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej przez wójta gminy Chrząstowice – informuje pani rzecznik.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału