Kiedyś podobny problem miało przejście podziemne pomiędzy budynkiem wejściowym a głównym gmachem dworca Opole Główne. Przy okazji generalnego remontu obiektu pojawiły się jednak windy w obu budynkach. Stanowią udogodnienie dla pasażerów z ciężkimi bagażami, osób o ograniczonej mobilności czy rodziców pchających dzieci w wózkach.
Przejście podziemne pomiędzy peronami 1 i 2 na stacji Opole Główne już takich udogodnień nie ma. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe co prawda zaznacza, iż przejście posiada platformy umożliwiające dostęp do peronów osobom z ograniczoną mobilnością, ale – jak słyszymy od pasażerów – trudno to uznać za dogodne rozwiązanie.

Był pomysł, aby spróbować wykonać windy przy tym przejściu. Ale ostatecznie trafił do kosza.
– Obecne przejście podziemne na stacji Opole Główne nie posiada możliwości rozbudowy ani montażu wind – stwierdza Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PLK.
Nowe przejście podziemne na dworcu Opole Główne oznacza nowe windy
Ale temat wykonania wind, które ułatwiłyby poruszanie się z bagażami i wózkami pomiędzy peronami 1 i 2, nie jest zamknięty. Te mogłyby się bowiem pojawić przy okazji budowy nowego przejścia pomiędzy peronami. Ustaliliśmy, iż miałoby ono powstać na zachód od istniejącego tunelu.
Katarzyna Głowacka przyznaje, iż kolejowa spółka prowadzi analizy i rozmowy z Urzędem Marszałkowskim w Opolu w tej sprawie.
– Na obecnym etapie rozmowy mają charakter koncepcyjny i dotyczą planowanego opracowania dokumentacji projektowej dla tego zadania. Na ten moment nie zapadała jeszcze decyzja o realizacji inwestycji – zaznacza.

Robert Węgrzyn, członek zarządu województwa odpowiedzialny za kwestie komunikacji i infrastruktury zauważa, iż sprawa rodzi wątpliwości.
– Nie chodzi o to, czy jest sens takie przejście wykonać. To byłby ruch zasadny – stwierdza. – Z naszej perspektywy mamy jednak problem natury formalnej. PLK chciałaby, abyśmy partycypowali w kosztach przygotowania dokumentacji. Tyle, iż to nie jest nasza infrastruktura. Sprawdzamy jednak jakie są możliwości finansowania tej inwestycji.
Wiele wskazuje na to, iż nowe przejście podziemne pomiędzy peronami 1 i 2 na stacji Opole Główne raczej gwałtownie nie powstanie. Z drugiej strony, warto trzymać kciuki za tę inwestycję – choćby ze względu na to, jakim byłaby udogodnieniem dla pasażerów.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania