Nowy, dłuższy Volkswagen ID.Buzz. 2469 litrów bagażnika i 7,9 s do setki

1 rok temu
Zdjęcie: Volkswagen ID.Buzz LWB


Volkswagen ID.Buzz doczekał się odmiany o oznaczeniu, które przywodzi na myśl luksusowe limuzyny. LWB czyli Long Wheelbase to to dłuższa, bardziej pojemna wersja elektrycznego busa. Co oprócz wymiarów zmieniło się w ID.Buzzie?

Volkswagen ID.Buzz to najważniejszy model dla dostawczej dywizji Volkswagena. Nieformalny, elektryczny spadkobierca kultowego Bulika zadebiutował w rozwojowej wersji LWB. Za oznaczeniem rodem kryje się określenie Long Wheelbase, które dość dobrze oddaje istotę zmian. Rozstaw osi nowego, dłuższego ID.Buzza jest ogromny, a producent chwali się praktycznością na imponującym poziomie.

Dłuższy rozstaw osi od razu widać z profilu

Volkswagen ID.Buzz LWB – wymiary

Długi na prawie pięć metrów, z maksymalnie siedmioma miejscami siedzącymi, nowy ID.Buzz w końcu przybrał wymiary, które pozwolą podebrać klientów Mercedesowi EQV, ale i zdobyć nowych – tych, którzy czekali na pojemnego, elektrycznego busa zdolnego do przewożenia desek surfingowych, sprzętu paralotniowego, czy drużyny siatkarskiej wraz z trenerem.

Długość auta wzrosła do 4962 mm („zwykły” ID.Buzz mierzy 4712 mm), a rozstaw osi to teraz imponujące 3239 mm (vs 2989 mm). Volkswagen może się pochwalić bagażnikiem o pojemności 2469 l w ustawieniu dwumiejscowym, 1340 litrów przy 5 rozłożonych fotelach i 306 litrów przy komplecie rozłożonych siedzeń. Wartości są całkiem rozsądne, bo liczone do górnej krawędzi oparć. Przedni fotel pasażera, zewnętrzne fotele w drugim rzędzie i fotele w trzecim rzędzie, są standardowo wyposażone w punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX i pasek mocujący fotelika.

Wystarczy położyć materac i kamper-van gotowy

Długi ID.Buzz zyskał trochę mocy i zasięgu

Nie tylko wymiary mają być powodem do dumy, bo ID.Buzz w wersji L2 (LWB) zyskał nieco większy akumulator i może być szybszy od oferowanego dotychczas wariantu. Opcjonalny, większy akumulator o pojemności 85 kWh (netto) zapewnia lepszy zasięg, a zimą nowa pompa ciepła zwiększa wydajność. Oprócz tego, ID. Buzz zostanie wprowadzony na rynek z nowym, mocniejszym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM), za pomocą którego dłuższy ID. Buzz osiąga 100 km/h w czasie 7,9 sekundy.

Wnętrze ID.Buzza LWB wygląda jak kabina Mercedesa Klasy V, ale zaprojektowana przez dzieci. Brzmi dziwnie, ale w sumie to komplement

Nie jest to jednak ostatnie słowo Volkswagena, bo w 2024 roku planowany jest debiut wersji z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (339 KM). ID. Buzz GTX rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy, co jak na rodzinnego busa o rozstawie osi grubo przekraczającym 3 metry jest świetnym wynikiem. Pojemność netto standardowego akumulatora wynosi 77 kWh (brutto: 82 kWh), a ładowanie od 10 do 80 procent trwa, przy odpowiednio mocnej ładowarce, około 25 minut. W domu lub na stacjach ładowania prądem AC, możemy ładować akumulator z mocą 11 kW.

Tu nic się nie zmieniło – widok znany ze ID.Buzza L1

Największy szklany dach w historii marki

Długa wersja ID.Buzza może pochwalić się również największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Tafla szkła, w której producent widzi nawiązanie do kultowej Samby, może być elektronicznie przyciemniana – zamiast tradycyjnej rolety znajdzie się tu specjalna powłoka. Efektowne, nie da się ukryć.

Premiera ID.Buzza z wydłużonym rozstawem osi odbyła się na VW Bus Festival. Samochód zadebiutował wśród fanów kultowego busa, a pierwsze sztuki zostaną oddane do rąk klientów w 2024 roku.

Idź do oryginalnego materiału