Od 2026 roku WORD Łomża będzie gotowy do egzaminów po nowemu

2 dni temu
Po kilku zmianach terminó resort infrastruktury ogłosił, iż od stycznia 2026 roku wchodzą w życie rewolucyjne zmiany w egzaminach na prawo jazdy kategorii C+E. Dla niezorientowanych: to kategoria prawa jazdy, którą muszą mieć kierowcy ciężarówek z przyczepami (tzw. zestawów cieżarówka z przyczepą) oraz TIR-ów. Dotąd można je zdawać na ciężarówka, do których doczepiona jest odpowiednia przyczepa i tak zdobyte uprawnienia pozwalają kierować dużo większymi i cięższymi zestawami z ciągnikami siodłowymi. Na wniosek firm przewozowych rząd zdecydował się wprowadzić obowiązkowy egzamin dla kierowców takich pojazdów z udziałem właśnie TIR-ów. Odłożył jednak termin wprowadzenia tego obowiązku, bo ośrodki szkolenia i WORD-y protestowały, iż nie mają funduszy i czasu, aby zakupić stosowny sprzęt.
W województwie podlaskim najbliżej pozyskania własnego sprzętu na egzamin ciągnikiem siodłowym jest WORD Łomża, który ogłosił już przetarg na zakup takiego pojazdu. WORD Białystok dotąd nie wykonał żadnych kroków w tym kierunku, a w Suwałkach problem leży dodatkowo w placu egzaminacyjnym oraz drogach dojazdowych, które nie są do końca dostosowane do tak dużych pojazdów. W Łomży za to niektóre ośrodki szkoleniowe protestują przeciw wprowadzaniu na ulice miasta ruchu TIR-ów, bo dopiero przed kilkoma miesiącami pojazdy te opuściły je dzięki otwarciu obwodnicy Łomży. Te wątpliwości zgłasza zwłaszcza OSK Bocian pisząc ma mediach społecznościowych "Czy Łomża jest gotowa, by po ulicach i w godzinach szczytu manewrowali kursanci ciągnikami siodłowymi z ponad 13-metrową naczepą?".

Ministerstwo wprowadzając obowiązek zdawania egzaminów na ciągnikach siodłowych z naczepą kierował się wnioskami pracodawców, którzy argumentowali, iż większość kierowców posiadających taką
Idź do oryginalnego materiału