Zbliżamy się do zakończenia jednej z najdroższych i największych inwestycji w regionie od czasów przemian ustrojowych.
Rzecznik PKP S.A., Michał Stilger, zapowiedział, iż nowy dworzec kolejowy w Olsztynie i jego otoczenie zostaną w pełni udostępnione w styczniu 2025 r.
Obecnie trwa etap odbiorów technicznych oraz usuwania usterek. Pasażerowie mogą już korzystać z holu kasowego na poziomie -1, a tymczasowy dworzec został zdemontowany. Koszt inwestycji wzrósł z 71 mln zł do 87 mln zł brutto.
Nowy Dworzec Kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Obiekt powstał w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016–2023, współfinansowanego ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w historii dworzec główny w mieście – pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, w ramach odbudowy, a trzeci w latach 1969–1971.
Całkowity koszt budowy nowego dworca i stacji wynosi 510 mln zł, z czego na sam budynek dworca przeznaczono 87 mln zł, a na budowę stacji kolejowej 432 mln zł. Dzięki inwestycji powstał nowoczesny obiekt z tunelem łączącym dwie części miasta, placem miejskim oraz historycznym neonem „Dworzec Kolejowy” na elewacji.
Inwestorem jest PKP S.A., budowę realizowała firma Torpol S.A., a projekt przygotowała pracownia TPF Sp. z o.o.
Źródło: PAP, A. Libudzka ; Foto: Robert Maczeta