Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi ekspresowej S5 pomiędzy Sobótką a Bolkowem. Zgłoszone zostały dwa warianty przebiegu tej trasy.
– Oba są wynikiem prac projektantów, którzy przygotowali studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla ok. 80 km autostrady A4 Legnica Południe – Wrocław Wschód i ok. 50 km drogi ekspresowej S5 Sobótka – Bolków. Ze względu na wzajemne oddziaływanie na siebie dróg S5 i A4, dokumentacja prowadzona była jednocześnie dla tych odcinków – informuje wrocławski oddział GDDKiA.
Projektanci zaproponowali kilka wariantów trasy. Wszystkie przewidują przebieg po nowym śladzie, bez ingerencji w istniejące pasy drogowe, poza miejscami przecięcia obecnej DK5 i DK35 z planowaną S5 i połączenia z jej węzłami.
W ramach zadania planowana jest nowa dwujezdniowa, dwupasowa droga ekspresowa o długości ok. 50 km pomiędzy Sobótką a Bolkowem, która połączy budowaną drogę ekspresową S8 z istniejącą S3. Jeden z wariantów rozpoczyna swój bieg przy nowym węźle Olbrchtowice na budowanej w tej chwili drodze ekspresowej S8, drugi rozpoczyna się kilka kilometrów dalej na południe. W każdym z wariantów nowa droga wpina się do węzła Bolków na S3.
Po otrzymaniu decyzji środowiskowej przeprowadzone zostaną dla zatwierdzonego nią wariantu przebiegu drogi badania geologiczne i opracowana dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargów na realizację inwestycji.