Podstawowa Opieka Zdrowotna. Znamy, korzystamy, chcemy więcej

2 godzin temu
Jak wynika z ogólnopolskiego badania Centrum Medycznego CMP, polska Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ) cieszy się w przeważającej mierze pozytywną lub dostateczną opinią Polaków. Mimo ogólnego zaufania do personelu, pacjenci oczekują przede wszystkim szybszego dostępu do świadczeń i większej cyfryzacji usług, by łatwiej było o szybką wizytę. Poziom wiedzy i świadomość ograniczona

Większość Polaków (87%) deklaruje, iż wie, czym jest POZ, najczęściej kojarząc ją z lekarzem rodzinnym/internistą (21%) i lekarzami pierwszego kontaktu (21%). Jednak dogłębne zrozumienie tego, co POZ faktycznie oferuje, jest niższe – jedynie 73% potrafi wyjaśnić to pojęcie. Wiedza na temat kluczowych nowości jest bardzo niska. O istnieniu Opieki Koordynowanej słyszało zaledwie 39% badanych, a rzeczywiste rozumienie tego programu szacuje się na poniżej 10%. Podobny odsetek (39%) wie o dostępie do dietetyka w ramach programów profilaktycznych.

Ciągle dzwonimy, ale marzymy o aplikacjach

W ciągu ostatniego roku z usług POZ skorzystało 79% Polaków. Najczęściej (59%) była to wizyta stacjonarna, choć teleporady, oceniane umiarkowanie pozytywnie (45% dobrze), są popularne dzięki wygodzie i oszczędności czasu.

Polacy są jednak gotowi na rewolucję cyfrową:
Idź do oryginalnego materiału