Pracownicy Canada Post mogą strajkować przed sezonem świątecznym

bejsment.com 4 godzin temu

Pracownicy Canada Post zagłosowali za rozpoczęciem strajku, sygnalizując konflikt pracowniczy, który może przeszkodzić w dostawach pocztowych w okresie świątecznym.

Związek Pracowników Poczty Kanadyjskiej (CUPW) powiedział w oświadczeniu z poniedziałku, iż nie odnotowano “żadnych postępów” po prawie roku negocjacji.

Preliminarne wyniki głosowania, które miało miejsce na terenie całej Kanady, wskazują, iż pracownicy poczty wyrazili chęć wsparcia działań związkowych i gotowość do strajkowania, o ile zajdzie taka potrzeba.

“Jesteśmy legalnie uprawnieni do strajkowania od 3 listopada, jeżeli nie dojdzie do porozumienia” – oświadczył związek.

CUPW apeluje o podwyższenie płac, poprawę warunków pracy, w tym lepsze planowanie obsady kadrowej oraz usprawnienie systemu świadczeń zdrowotnych. Dodatkowo, związek żąda także wprowadzenia płatnych posiłków i okresów odpoczynków dla pracowników zatrudnionych minimum na pięć godzin.

“Dążymy do znalezienia rozwiązań, które zapewnią długotrwały sukces naszej publicznej służbie pocztowej, jednocześnie skupiając się na problemach, z którymi pracownicy borykają się na co dzień” – powiedział Jan Simpson, prezes CUPW.

Canada Post wyraziła obawy, iż ewentualny strajk spowoduje “znaczne konsekwencje”. “Przerwa w pracy negatywnie wpłynęłaby na obsługiwane przez nas firmy i miliony zależnych od nas Kanadyjczyków, jednocześnie pogłębiając finansowe problemy naszej firmy” – powiedział przedstawiciel Canada Post.

Rozmowy pomiędzy stronami realizowane są od listopada ubiegłego roku. We wrześniu br. Canada Post zaprezentowała swoje propozycje, a związek złożył swoje kontrpropozycje na początku października.

Spór pracowniczy ma miejsce w momencie, gdy Canada Post boryka się z problemami finansowymi.

Zarząd Canada Post już w sierpniu ostrzegał, iż firma boryka się z finansowymi problemami, z powodu rosnącej konkurencji ze strony platform e-commerce i firm kurierskich, a także malejącego popytu.

Dostawy pocztowe zwykle gwałtownie rosną w okresie świąt Bożego Narodzenia, a sezon zakupowy oficjalnie rozpoczyna się w tzw. Black Friday.

Idź do oryginalnego materiału