19 firm jest zainteresowanych budową dwóch odcinków drogi ekspresowej S11 o długości ponad 30 km. Wartość złożonych przez nie ofert waha się od 549 do 716 mln zł. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie analizować i oceniać oferty, by wybrać najkorzystniejszą z nich.
Fragment drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno podzielony został na dwa mniejsze odcinki: od istniejącej obwodnicy Ostrowa do Przygodzic i dalej z Ostrzeszowa do Kępna.
Realizacją odcinka Przygodzice - Ostrzeszów Północ zainteresowanych jest 10 wykonawców. Rozpiętość złożonych ofert jest duża i sięga od 549 mln do ponad 680 mln zł.
Ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej będzie przebiegać pomiędzy istniejącą S11 stanowiącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego a drogą wojewódzką nr 444 w rejonie Ostrzeszowa. Ominie od wschodu Antonin, przetnie linię kolejową łączącą Ostrów Wielkopolski i Kępno, a także obecną DK11, przechodząc na zachód od Ostrzeszowa.
Na tym odcinku zlokalizowane będą węzły drogowe Przygodzice oraz Antonin, a także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły. Powstanie też 10 obiektów inżynierskich.
Po modernizacji ten odcinek „jedenastki” będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, pasem awaryjnym, a także rezerwą terenu pod rozbudowę do trzech pasów. Budowa ma się planowo rozpocząć w IV kwartale 2026 r., a kierowcy pojadą nową drogą w I połowie 2029 r.