Przy nowych stacjach metra w Warszawie mają powstać parkingi P+R (Park and Ride). Budowa ostatnich dwóch stacji M2 – Karolina i Lazurowej – ma zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Mieszkańcy i radni miasta obawiają się dużej liczby samochodów w ich okolicach, stąd koncepcja budowy „Parkuj i jedź”.
Jak mówi stołeczny radny Jarosław Jóźwiak, organ apelował do miasta o jak najszybszą realizację tego zadania. Jak się okazuje, realizowane są już przygotowania do realizacji inwestycji.
„Niezbędna inwestycja”
– Jest to niezbędna inwestycja, żeby właśnie samochody, chociażby ze Starych Babic, nie zalały całej okolicy Bemowa i nie wywołały problemów mieszkańców, którzy tam parkują. W tym obszarze mamy akurat duże osiedla, które były projektowane w czasach PRL-u, w latach 70., które nie posiadają wydzielonych parkingów. Nie chcemy, żeby doszło tutaj do problemów społecznych – wyjaśnia Jóźwiak.
Nowe węzły przesiadkowe
Przy nowych stacjach metra będą znajdować się węzły przesiadkowe.
– W każdym z nich mieściłoby się po kilkaset samochodów. To mają być z założenia obiekty kubaturowe, czyli piętrowe. Te przygotowania są na różnym etapie. Mamy takie dokumenty jak studium wykonalności, program funkcjonalno-użytkowy. Trwa w tej chwili postępowanie o wydanie decyzji środowiskowych dla tych obiektów – mówi rzecznik warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert.
Obecnie miasto nie wydysponowało środków na budowę tych parkingów. Miasto będzie wnioskować o unijne dofinansowanie. jeżeli nie uda się ich zbudować do czasu otwarcia nowych stacji, ZTM ma rozważyć rozwiązania tymczasowe.

7 godzin temu




