Remont wiaduktu w Krasnem na DK94: umowa podpisana, prace ruszą wkrótce

carpatiabiznes.pl 2 dni temu
Zdjęcie: wiadukt krasne


Remont wiaduktu w Krasnem: podpisana umowa i harmonogram prac.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na remont wiaduktu w miejscowości Krasne, znajdującego się w ciągu drogi krajowej nr 94.

Wykonawcą prac zostało Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost. Wartość inwestycji wynosi 749 tys. zł, a czas realizacji przewidziano na 5 miesięcy.

Roboty prowadzone będą w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, iż wykonawca przygotuje dokumentację techniczną, a następnie zrealizuje roboty budowlane.

Zakres inwestycji

Zakres remontu obejmuje kompleksowe działania zarówno na samym obiekcie, jak i na jego dojazdach. W ramach inwestycji:

  • na wiadukcie wymieniona zostanie warstwa ścieralna nawierzchni,

  • na dojazdach ułożone zostaną nowe warstwy: ścieralna i wiążąca,

  • wymienione zostaną istniejące dylatacje bitumiczne,

  • naprawione zostaną kapy chodnikowe przy użyciu zapraw PCC,

  • nawierzchnia żywiczna na kapach zostanie odnowiona,

  • krawężniki kamienne zostaną oczyszczone,

  • odtworzone zostaną zabezpieczenia antykorozyjne betonu przyczółków, skrzydeł i dźwigarów,

  • przeprowadzone zostaną prace brukarskie na stożkach i skarpach przy obiekcie, z wymianą 30% zniszczonego umocnienia.

Przewidziano również:

  • oczyszczenie i malowanie balustrad przy schodach naskarpowych,

  • wymianę barier i balustrad na obiekcie i dojazdach,

  • lokalne naprawy schodów naskarpowych i korytek ściekowych,

  • naprawę lub wymianę uszkodzonych desek gzymsowych.

Dane techniczne obiektu

  • Długość całkowita: 14,64 m

  • Szerokość: 22,00 m

  • Liczba przęseł: jedno

  • Konstrukcja: ramownicowa z przegubami

  • Podpory: pełnościenne o korpusie pełnym

  • Materiał: żelbet (przyczółki z betonu zbrojonego)

Uzasadnienie inwestycji

Wiadukt został wybudowany w 2006 roku i od tego czasu był intensywnie eksploatowany. Czynniki atmosferyczne oraz codzienny ruch drogowy doprowadziły do zauważalnych uszkodzeń. Występujące deformacje nawierzchni, ubytki oraz nieszczelności dylatacji stanowią realne zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników drogi.

Idź do oryginalnego materiału