Remonty w Poznaniu. Kiedy się zakończą? Planowe zakończenie prac [ZDJĘCIA]

1 rok temu

Najwięcej prac remontowych ma miejsce w centrum Poznania. Pomimo wznowienia ruchu tramwajowego na choćby części odcinka Św. Marcin i PST, mieszkańcy stolicy Wielkopolski wciąż oczekują finalnej daty zakończenia wielkich inwestycji. Terminy zakończenia prac większości z nich przypadają na bieżący rok.

Kolejowa – lipiec – wrzesień 2023 roku

Obecnie realizowane są prace związane z przebudową ulicy Kolejowej na Łazarzu. W ramach tych działań powstanie nowa jezdnia i chodniki, wyniesione skrzyżowania, nowe elementy zieleni (w tym pasy zieleni i 50 drzew), a także zostaną wykonane prace związane z odwodnieniem, siecią kanalizacyjną i gazową. Prace rozpoczęły się w październiku ubiegłego roku i mają potrwać do III kwartału 2023 roku.

To aktualne projekty infrastrukturalne w Poznaniu, które mają na celu poprawę transportu publicznego i ułatwienie komunikacji mieszkańcom miasta.

Kolejowa (fot. Łukasz Gdak)

Święty Marcin – lipiec – wrzesień 2023 roku

Jedna z najsławniejszych ulic w Poznaniu przebudowano w 2017 roku. Ówczesne prace zakończyły się w 2019 roku. Dotyczyły odcinka od ul. Ratajczaka do ul. Gwarnej. w tej chwili trwające prace na ul. Św. Marcin od strony ronda Kaponiera wraz z ul. Towarową i to jedna z odsłon Programu Centrum. Najpierw wyremontowano odcinek ul. Św. Marcin między Gwarną a ul. Ratajczaka. Zmienił się również fragment ul. Św. Marcin od ul. Ratajczaka do Al. Marcinkowskiego. W maju tramwaje wróciły na trasę od ul. Towarowej do Al. Marcinkowskiego. Zgodnie z zapowiedziami PIM-u prace na ul. Święty Marcin mają się zakończyć w III kwartale 2023 roku.

Święty Marcin (fot. Łukasz Gdak)

Stary Rynek – do końca jesieni 2023 roku

Na Starym Rynku pracowano nad nowym gazownictwem i elektroenergetyką na ul. Wrocławskiej. Zainstalowano dwa zbiorniki retencyjne, które będą chronić zalanie kamienic i zapewnią miejskiej zieleni wodę opadową. W południowej i zachodniej części Starego Rynku wybudowano sieć wodno-kanalizacyjną oraz studnie. Odnowiono też wodociąg od ul. Paderewskiego do ul. Klasztornej, a większość przyłączy ciepłowniczych zastąpiono nowymi.

Kolejne prace remontowe to budowa oświetlenia, wysp zieleni, ogrodu zielonego i odtworzenie historycznej nawierzchni. Zgodnie z zapowiedziami remont Starego Rynku powinien zakończyć się jesienią 2023 roku.

Stary Rynek (fot. Łukasz Gdak)

Trasa Kórnicka – do jesieni 2023 roku

W ramach przebudowy torowiska tramwajowego między ul. Jana Pawła II a os. Lecha, planowane jest zastąpienie wysłużonej trasy tramwajowej nowym torowiskiem. Prace te są ostatnim etapem przebudowy Górnego Tarasu Rataj. Wcześniej zmodernizowany został odcinek torowiska wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze, a także powstał nowy odcinek wraz z pętlą przy ul. Unii Lubelskiej. Projekt obejmuje również budowę tras rowerowych, ciągów pieszych oraz modernizację przystanków Kórnicka, Os. Tysiąclecia, Polanka (oraz nowego przystanku – Łacina), a także instalację oświetlenia, monitoringu i zagospodarowanie zieleni. Prace zakończyć się mają na jesieni 2023 roku.

Ulica 27 Grudnia (okolice Okrąglaka) – do grudnia 2023 roku

Programu „Centrum” obejmuje też przebudowę południowej strony placu Wolności, ulicę 27 Grudnia, ulicę Ratajczaka, aż do ulicy Świętego Marcina, ulicy Kantaka i ulicy Gwarnej. Otworzono węzeł „Most Teatralny”, co oznacza, iż ruch wznowiono wzdłuż ulic Fredry, Mielżyńskiego i 23 Lutego do pl. Wielkopolskiego. Prace przy Okrąglaku wciąż trwają. Ich zakończenie zaplanowano do końca 2023 roku.

ul. 27 Grudnia (fot. Łukasz Gdak)

Węzeł Grunwaldzka – do grudnia 2023 roku

Prace budowlane węzła przesiadkowego Grunwaldzka są już w toku i mają zostać zakończone do końca 2023 roku. Węzeł ten ma służyć jako miejsce przesiadkowe pomiędzy różnymi środkami transportu, takimi jak tramwaje, autobusy i kolej. W skład węzła przesiadkowego Grunwaldzka wchodzą m.in.: budowa nowej stacji kolejowej Grunwaldzka z peronami obsługującymi zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Wybudowanie nowoczesnego dworca autobusowego, który będzie służył jako punkt przesiadkowy dla różnych linii autobusowych. Utworzenie parkingu dla samochodów oraz miejsc postojowych dla rowerów, aby zapewnić dogodne warunki dla różnych środków transportu.

Węzeł Grunwaldzka wiadukt Plewiska – Poznań (fot. Łukasz Gdak)

Czytaj też: Na ten dzień czekali wszyscy mieszkańcy. Tramwaje wróciły do centrum Poznania [ZDJĘCIA]

Error happened.
Idź do oryginalnego materiału