Proces transformacji i rozwój technologiczny przebiegają w tak szybkim tempie, iż rozwiązania starzeją się jeszcze w trakcie eksploatacji pojazdów. Solaris, jako europejski lider w obszarze e-mobilności, rozszerza swoje portfolio o usługę „retrofit pojazdów zeroemisyjnych”, która polega na wymianie określonych komponentów pojazdów elektrycznych – w szczególności baterii, ale także innych elementów układu napędowego – co znacząco wydłuża żywotność autobusów elektrycznych.
Solaris produkuje autobusy elektryczne od 2011 roku. Kilka tysięcy pojazdów elektrycznych marki kursuje po europejskich drogach, a niektóre z nich z powodzeniem służą pasażerom od ponad dekady, pokonując już blisko milion kilometrów. Retrofit, czyli pogwarancyjna wymiana części kluczowych dla pojazdów elektrycznych na nowe, wspiera operatorów w maksymalizacji zwrotu z inwestycji w e-mobilność.
Oferta retrofitu pojazdów zeroemisyjnych koncentruje się na bateriach i obejmuje modernizację systemów magazynowania energii, co prowadzi do poprawy ich efektywności. W ten sposób możliwe jest zastosowanie najnowszych generacji magazynów energii, co przekłada się na lepsze osiągi i dłuższą trwałość.
– Retrofit pojazdów zeroemisyjnych to usługa opracowana w odpowiedzi na potrzeby klientów, która pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał pojazdu na każdym etapie jego eksploatacji. Nasz dział After Sales wspólnie z działem Battery Hub, reaguje na rosnące oczekiwania rynku, oferując kompleksowe rozwiązania dla użytkowników autobusów bateryjnych na wszystkich etapach procesu, włącznie z utylizacją zużytych baterii. Z dumą informujemy, iż pierwsze jednostki po renowacji już jeżdżą w MPK Kraków. Jesteśmy gotowi, aby rozszerzyć tę ofertę we wszystkich certyfikowanych punktach serwisowych Solarisa w Europie – mówi Marco Franza, Chief Services Officer w Solaris Bus & Coach.
Retrofit pojazdu przez firmę Solaris to usługa kompleksowa. Producent zapewnia pełne wsparcie swoich klientów: od całościowej analizy danego przypadku, poprzez kalkulację, stworzenie pełnej dokumentacji, odbiór dotychczas użytkowanych baterii, aż po montaż nowych. Usługa ta dotyczy zarówno autobusów bateryjnych, jak i trolejbusów z bateriami i systemami IMC, a w przyszłości także autobusów wodorowych.
Usługa retrofitu w Solarisie wspierana jest także szeregiem dodatkowych procesów. Obejmują one między innymi wymianę niezbędnej instalacji elektrycznej, instalację lub aktualizację systemu BTMS (Battery Thermal Management System, który odpowiada za chłodzenie i grzanie baterii), aktualizację systemów zarządzania energią BMS (Battery Management System) oraz zadbanie o kompatybilność modyfikacji baterii do istniejącej infrastruktury ładowania. To atrakcyjna oferta, która pozwala maksymalnie wykorzystać atuty nowoczesnych pojazdów bateryjnych i zdecydowanie wydłużyć okres ich eksploatacji.
Specjaliści firmy Solaris zaoferują najbardziej optymalne rozwiązania bateryjne, bazujące na bateriach zarówno w technologii LFP, NMC lub LTO, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Podczas przygotowania oferty brane są pod uwagę dziesiątki czynników, takie jak oczekiwany czas życia baterii, ich sposób ładowania i użytkowania, ilość energii potrzebna każdego dnia do wykonania zadań przewozowych czy wreszcie cena.
Usługa retrofitu cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Aktualnie Solaris kończy proces retrofitu pojazdów dla MPK Kraków. W ramach zlecenia pozyskanego na drodze postępowania przetargowego, Solaris odpowiada za pogwarancyjną wymianę baterii w 20 autobusach: siedemnastu typu Urbino 12 electric oraz trzech przegubowych Urbino 18 electric. Kolejne pozyskane zamówienia, m.in. od klientów z Berlina, Hamburga, Paryża i Warszawy, są w trakcie realizacji.

39 minut temu








![Rossosz. Przed urzędem stanie nowa jastrzębica [FILM, ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/xga-4x3-rossosz-przed-urzedem-stanie-nowa-jastrzebica-film-zdjecia-1764592646.jpg)



