Roboty idą pełną parą! Tak postępują prace na linii 104 w Klęczanach i Marcinkowicach [Zdjęcia]

3 godzin temu

W Klęczanach i Marcinkowicach postępują prace przy modernizacji stacji kolejowej. Widać już przejście podziemne i przepusty. Rozbudowany układ torów na stacji pozwoli na mijanie się pociągów jadących w kierunku Limanowej i Nowego Sącza. W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi zamieszkałych w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo istotny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.

Budowa nowego mostu kolejowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Budowa nowego mostu kolejowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Budowa nowego wiaduktu drogowego w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek (1)
Budowa nowego wiaduktu drogowego w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek (1)
Budowa nowego wiaduktu drogowego w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek (1)
Modernizacja stacji kolejowej w Marcinkowicach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Modernizacja stacji kolejowej w Marcinkowicach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Modernizacja stacji kolejowej w Marcinkowicach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Modernizacja stacji kolejowej w Marcinkowicach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Modernizacja stacji kolejowej w Marcinkowicach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Modernizacja stacji kolejowej w Marcinkowicach, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz,widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek
Przygotowanie nawierzchni pod tory kolejowe na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek

fot. Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Idź do oryginalnego materiału