Postępuje modernizacja praskiego odcinka Trasy Łazienkowskiej. Pierwszy z nowych wiaduktów trasy nad ul. Paryską, czyli północny, został otwarty w lutym. W czerwcu ruch został skierowany na nowo wybudowaną jezdnię północną al. Stanów Zjednoczonych. Wraz z jej otwarciem zamknięta została jezdnia południowa i rozpoczęła się jej przebudowa.
Montowane są krawężniki
Po zakończeniu prac rozbiórkowych w kwietniu ruszyła budowa nowego wiaduktu południowego. Wykonane zostały pale, a na nich ławy fundamentowe. Następnie wybudowano jedenaście dwusłupowych podpór, dwa przyczółki (skrajne podpory) oraz płytę wiaduktu, na której prowadzone są prace izolacyjne. Montowane są również krawężniki i wykonywane jest zbrojenie kap chodnikowych.
Równolegle prowadzone są roboty drogowe na jezdni południowej alei Stanów Zjednoczonych oraz budowa ekranów akustycznych na odcinku od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej. Trwa też przebudowa sieci teletechnicznych i budowa oświetlenia drogowego.
Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską powstały w 1974 roku jako część Trasy Łazienkowskiej. Z powodu złego stanu technicznego wymagały przebudowy.
Planowana jest wymiana nawierzchni
W ramach ich modernizacji, poza przebudową wiaduktów nad ul. Paryską, pierwotnie planowana była jedynie wymiana górnej warstwy nawierzchni w al. Stanów Zjednoczonych.
Zły stan podbudowy jezdni wymagał jednak poszerzenia zakresu inwestycji oraz opracowania i wdrożenia projektu zamiennego. Z tego powodu termin zakończenia przebudowy praskiego odcinka Trasy Łazienkowskiej uległ zmianie – na lipiec 2026 roku.
Modernizację Trasy Łazienkowskiej prowadzi Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Generalnym wykonawcą robót są firmy Warbud SA oraz Eurovia Polska S.A. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z budżetu państwa w kwocie blisko 101,2 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.