Rowerem bez przestojów. Nowe stacje napraw już działają w Poznaniu

2 godzin temu

Nowe stacje są dostępne przez całą dobę i zaprojektowane tak, aby mógł z nich skorzystać każdy, niezależnie od doświadczenia. Przy każdym urządzeniu umieszczono kody QR, które prowadzą do czytelnych instrukcji krok po kroku. Dzięki temu choćby osoby jeżdżące rowerem okazjonalnie poradzą sobie z podstawowymi naprawami, takimi jak regulacja siodełka, dokręcenie śrub czy dopompowanie opon.

Urządzenia pojawiły się w czterech lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu. Jedna stacja została uruchomiona przy pętli tramwajowej Miłostowo. Dwie kolejne stanęły przy skrzyżowaniu ulic Przepadek i Pułaskiego oraz u zbiegu ul. Mieszka I i al. Solidarności – w tych miejscach starsze punkty zostały zastąpione nowoczesnymi modelami. Czwarta stacja została zamontowana przy zejściu do tunelu podziemnego w rejonie pętli tramwajowej Górczyn, niedaleko ulic Rakoniewickiej i Czechosłowackiej.

Z punktu widzenia miejskiej mobilności to niewielka, ale bardzo praktyczna inwestycja. Umieszczenie stacji w pobliżu pętli tramwajowych, skrzyżowań i tras rowerowych sprawia, iż drobna awaria nie musi oznaczać przerwanej podróży ani rezygnacji z roweru jako środka transportu.

Zainstalowane urządzenia są wykonane z trwałej stali i odporne na warunki atmosferyczne. Stacja na Miłostowie została wyposażona m.in. w podstawowy zestaw kluczy i wkrętaków, łyżki do opon oraz ręczną pompkę z adapterem obsługującym wszystkie typy zaworów. Trzy pozostałe punkty to rozbudowane stacje serwisowe z uchwytem na rower, szerokim zestawem narzędzi, od kluczy imbusowych i TORX po szczypce oraz stacjonarną pompką z dwukomorowym adapterem.

Dostępność narzędzi w przestrzeni publicznej przekłada się także na poprawę bezpieczeństwa. Możliwość szybkiego sprawdzenia stanu technicznego roweru ogranicza ryzyko awarii w trakcie jazdy i zmniejsza prawdopodobieństwo niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Koszt montażu czterech nowych stacji wyniósł blisko 33 tys. zł. Trzy z nich sfinansowano z budżetu Zarządu Dróg Miejskich, natomiast jedna została zakupiona w ramach zwycięskiego projektu „Nasze Osiedle 2025”. Nowe urządzenia uzupełniają istniejącą sieć punktów serwisowych – w całym Poznaniu działa już ponad 100 stacji napraw rowerów, z czego 51 pozostaje pod zarządem ZDM.

Idź do oryginalnego materiału