Droga krajowa nr 94 w Skorogoszczy była zamknięta, ponieważ wezbrana Nysa Kłodzka podmyła jezdnię w okolicy dwóch obiektów mostowych. Skutkiem było zamknięcie przejazdu do Lewina Brzeskiego. Pod koniec września pojawił się tam wojskowy most tymczasowy, ale służył tylko służbom ratunkowym oraz okolicznym mieszkańcom. W praktyce jednak sporo osób tamtędy jeździło, ryzykując przejazd uszkodzoną trasą. Tak było do momentu, aż policjanci zaczęli pilnować okolicy wyłączonej drogi.
Sytuacja uległa tam kolejnej zmianie. Droga krajowa nr 94 w okolicy Skorogoszczy jest już przejezdna.
– Udrożniliśmy pas ruchu w stronę Opola. Można z niego korzystać wahadłowo w obu kierunkach. Ruchem kieruje sygnalizacja świetlna – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka GDDKiA Opole.
Drogowcy planują, iż droga krajowa nr 94 w rejonie Skorogoszczy będzie w pełni przejezdna do końca roku. Choć aby to było możliwe trzeba wykonać sporo robót.
– Prace utrudnia pogoda i fakt, iż grunty w tym rejonie przez cały czas są nasiąknięte. To wymaga zwiększenia ich stabilności. realizowane są prace związane z odtworzeniem dojazdu na pasie ruchu w kierunku Brzegu oraz przy odbudowie nasypu – opisuje Agata Andruszewska.
Nie tylko droga krajowa nr 94 w Skorogoszczy – gdzie jeszcze jest problem
Powódź z połowy września spowodowała szereg szkód na drogach krajowych w województwie opolskim. Szacunkowe straty to łącznie około 260 mln zł.
– Największe koszty związane będą z odbudową mostu w Głuchołazach w ciągu DK40 oraz przywróceniem ruchu na uszkodzonych obiektach w Krapkowicach w ciągu DK45 – wylicza Agata Andruszewska.
W tym pierwszym przypadku realizowane są konsultacje tego, czy most odbudować zgodnie z pierwotnym projektem, z filarami w korycie rzeki, czy też przeprojektować go na konstrukcję łukową, jak chcą władze Głuchołaz. Z kolei w rejonie Krapkowic drogowcy chcą przy okazji naprawy drogi przy moście nad Osobłogą rozbudować część drogi. Tu szacunkowy koszt to kilkadziesiąt milionów złotych. Ta kwestia także jest elementem konsultacji opolskiej GDDKiA z ministerstwem infrastruktury.
Czytaj także: Nowe ronda na trasie Opole – Kluczbork. Spora inwestycja na półmetku
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania