– Dwunastokilometrowy odcinek rozpocznie się za planowanym węzłem Zamość Sitaniec, który zrealizujemy w ramach budowy poprzedzającego fragmentu S17, prowadzącego z Izbicy – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. – Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843, w okolicach miejscowości Łapiguz, wybudujemy węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową między Szopinkiem a miejscowością Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Jarosławca i połączy się z budowanym węzłem Zamość Wschód.Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W ramach kontraktu wybudowane zostaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, przejścia dla zwierząt oraz odwodnienie drogi. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.Ogłoszenie o postępowaniu GDDKiA przekazała 28 listopada do Dziennika Urzędowego UE. Otwarcie ofert planowane jest w lutym, a podpisanie umowy z wykonawcą w drugiej połowie przyszłego roku.PRZECZYTAJ TEŻ: S17 w budowie. Mieszkańcy gminy Łabunie odcięci od świata: "Zablokowano trzy drogi naraz"Przypomnijmy, iż budowa drogi ekspresowej między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich są podpisane umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne. W połowie roku rozpoczęły się prace na odcinkach Zamość Wschód–Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe–Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Niebawem spodziewamy się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe–Tomaszów Lubelski (18,5 km).– Złożyliśmy wnioski do wojewody lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód–Łopiennik (16,3 km), Krasnystaw–Izbica (18,8 km) oraz Izbica–Zamość Sitaniec (9,9 km). Odcinek Zamość Sitaniec–Zamość Wschód (11,8 km), na który ogłosiliśmy właśnie przetarg, domknie realizację trasy S17 od Warszawy do Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą – przekazał rzecznik.Ostatnią częścią S17 będzie około dwukilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego, prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. w tej chwili opracowywana jest dokumentacja projektowa dla tego fragmentu drogi. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.PRZECZYTAJ: Z tej mąki będzie coś dobrego. Zamojskie Zakłady Zbożowe dały 600 kg mąki jadłodzielni z Zamościa