Ruszył remont najstarszego odcinka S8 w kierunku Warszawy

15 godzin temu

Zamiast betonu - asfalt i siatka

Dotychczasową, betonową nawierzchnię o grubości 28 cm zastąpi bitumiczna - szybsza w układaniu i mniej uciążliwa w remoncie. Zastosowanie specjalnej siatki wzmocni jej trwałość. Dzięki nowej technologii prace będą prowadzone etapami i mają potrwać około czterech miesięcy.

Prace choćby w święta

W czasie robót, ruch w obu kierunkach odbywa się po jednej jezdni, w układzie 1+1, z ograniczeniem do 80 km/h. Możliwe będą czasowe zamknięcia łącznic węzłów, ale dostęp do stacji paliw i hoteli przy trasie zostanie utrzymany.

Wykonawca zapewnia, iż będzie pracować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, również w niedziele i święta. Wszystko po to, by jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność tego kluczowego fragmentu drogi.

Betonowy test zakończony

Remontowany odcinek drogi ekspresowej powstał w 2002 roku, jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu S8. Był jednym z pierwszych w Polsce, gdzie zastosowano beton cementowy na taką skalę. Zakładano, iż wytrzyma 20 lat. Te prognozy się sprawdziły.

https://tulodz.pl/lodzkie/najstarszy-odcinek-s8-idzie-do-remontu-to-byl-eksperyment-o-ktorym-malo-kto-pamieta/pOFj5ZAMBuJDTuDp8A6g
Idź do oryginalnego materiału