Zamiast betonu - asfalt i siatka
Dotychczasową, betonową nawierzchnię o grubości 28 cm zastąpi bitumiczna - szybsza w układaniu i mniej uciążliwa w remoncie. Zastosowanie specjalnej siatki wzmocni jej trwałość. Dzięki nowej technologii prace będą prowadzone etapami i mają potrwać około czterech miesięcy.
Prace choćby w święta
W czasie robót, ruch w obu kierunkach odbywa się po jednej jezdni, w układzie 1+1, z ograniczeniem do 80 km/h. Możliwe będą czasowe zamknięcia łącznic węzłów, ale dostęp do stacji paliw i hoteli przy trasie zostanie utrzymany.
Wykonawca zapewnia, iż będzie pracować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, również w niedziele i święta. Wszystko po to, by jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność tego kluczowego fragmentu drogi.
Betonowy test zakończony
Remontowany odcinek drogi ekspresowej powstał w 2002 roku, jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu S8. Był jednym z pierwszych w Polsce, gdzie zastosowano beton cementowy na taką skalę. Zakładano, iż wytrzyma 20 lat. Te prognozy się sprawdziły.
https://tulodz.pl/lodzkie/najstarszy-odcinek-s8-idzie-do-remontu-to-byl-eksperyment-o-ktorym-malo-kto-pamieta/pOFj5ZAMBuJDTuDp8A6g