Samoloty do i z Poznania będą latać ciszej. Ryanair wprowadza samolot „Gamechanger”

1 rok temu

Linia lotnicza Ryanair, lider na rynku tanich linii lotniczych w Europie, ogłosiła nowy rozkład lotów na sezon zimowy 2023/2024 z Poznania. Wprowadzają aż 23 trasy, w tym 2 zupełnie nowe, łącząc Poznań z Lizboną i Pafos. Ryanair inwestuje również ogromne pieniądze w rozwijanie swojej bazy w Poznaniu, wprowadzając „Gamechanger” nowej generacji. To wielomilionowa inwestycja, która przyczyni się do wzrostu ruchu lotniczego i liczby miejsc pracy w regionie.

– Nasza obecność w Polsce rozwija się dynamicznie. Posiadamy już 6 baz operacyjnych w kraju, w tym jedną w Poznaniu. Dysponujemy imponującą flotą samolotów i oferujemy ponad 700 bezpośrednich połączeń. Polska ma ogromny potencjał, który jesteśmy gotowi wykorzystać. Nasza liczba pasażerów przez cały czas rośnie, a mimo wyzwań związanych z opłatami na lotniskach, jesteśmy przekonani, iż Polska to najważniejszy rynek dla naszych usług – powiedział Chief Commercial Officer w Ryanair, Jason McGuinness.

Gamechanger w Poznaniu

Gamechanger to nazwa nowej generacji samolotów Ryanaira, która staje się rzeczywistością w Poznaniu. Ta inwestycja o wartości 300 milionów dolarów wprowadza zmiany na wielką skalę w ruchu lotniczym miasta. Jednak to nie tylko nowy wygląd i komfort dla pasażerów, ale również o wiele bardziej ekologiczne podejście do środowiska. Nowe samoloty spalają o 16 proc. mniej paliwa i emitują o 40 proc. mniej hałasu. To nie tylko zysk dla podróżujących, ale także dla mieszkańców Poznania, którzy z pewnością docenią niższy poziom hałasu.

– Jesteśmy dumni z faktu, iż możemy pochwalić się mianem jednej z najbardziej ekologicznych linii lotniczych w Europie. Nasza flota liczy w tej chwili 300 nowych samolotów, z których każdy jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż poprzednie modele. To ogromny krok naprzód, który wyróżnia nas na tle konkurencji. Nowe samoloty zużywają o wiele mniej paliwa. Emitują, także znacznie mniej hałasu, co przyczynia się do redukcji wpływu lotnictwa na naszą planetę – powiedział McGuinness.


Grzegorz Bykowski i Jason McGuinness
fot. Łukasz Gdak

Zimowy rozkład lotów

Linia wprowadza aż 23 trasy, co oznacza więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej. Jednym z najważniejszych punktów programu są dwie zupełnie nowe trasy do Lizbony i Pafos, łącząc Poznań z Portugalią i cypryjską perłą Morza Śródziemnego.

Oprócz nowych tras, Ryanair zwiększa częstotliwość lotów na pięciu popularnych trasach zimowych. Teraz mieszkańcy Poznania będą mieli jeszcze większy wybór, planując swoje ferie zimowe. Atrakcyjne ceny i różnorodność tras czynią Ryanaira liderem w oferowaniu przystępnych cen lotów.

– Mimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, Ryanair jako jedyna linia lotnicza utrzymała się na rynku i osiągnęła znaczny wzrost. Nasza liczba pasażerów wzrosła o imponujące 23 proc., co dowodzi, iż nasze inwestycje w zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżujących były słuszne. Stanęliśmy na wysokości zadania, utrzymując ciągłość naszej działalności w trudnych czasach – dodaje McGuinness.

fot. Łukasz Gdak

Wzrost ruchu na lotnisku Poznań-Ławica

Zainwestowane 300 milionów dolarów w bazę Ryanaira w Poznaniu i wprowadzenie nowej generacji samolotów oznacza wzrost liczby pasażerów na lotnisku Ławica. Prognozy mówią o osiągnięciu liczby 1,4 miliona pasażerów rocznie. Poznań staje się coraz bardziej atrakcyjnym punktem na mapie europejskich podróży.

– Tajemnicą naszego sukcesu jest skuteczna kontrola kosztów. Nasze koszty operacyjne wynoszą jedynie 31 euro na pasażera, co daje nam ogromną przewagę nad konkurencją. Dążymy do dalszej poprawy i utrzymania naszej pozycji lidera na rynku, oferując konkurencyjne ceny i wysoką jakość usług – mówił McGuinness.

fot. Łukasz Gdak

Lokalne miejsca pracy

Ryanair od dawna jest obecny w Polsce i aktywnie wspiera rozwijanie połączeń lotniczych i turystyki. Teraz, z nowym „Gamechangerem” i zwiększoną bazą w Poznaniu, przewoźnik nie tylko tworzy nowe trasy, ale także miejsca pracy. To inwestycja, która przynosi korzyści mieszkańcom, generując ponad 1100 miejsc pracy, w tym 90 wysoko płatnych stanowisk dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów.

– Jesteśmy dumni z osiągnięć, takich jak zapełnienie aż 96 proc. miejsc w naszych samolotach i obsługa prawie 90 milionów pasażerów. Jednak nasze cele na przyszłość są jeszcze bardziej ambitne. Chcemy rozwijać nasze połączenia, oferować jeszcze lepsze usługi i kontynuować nasz dynamiczny rozwój – dodał McGuinness.

Ryanair zachęca też do skorzystania z taryfy lotów już od 119 zł na zimowe podróże. Najtańsze bilety są do kupienia do piątku, 29 września.

– Nasze lotnisko znajduje się między Warszawą a Berlinem. Jest to dla nas wyzwanie przy budowaniu siatki połączeń. Z drugiej strony Poznań jest traktowany przez linie lotnicze, przede wszystkim przez Ryanaira, jako typowo zachodnie miasto generujące duży ruch wylotowy. Warto podkreślić, iż Poznań nie ma tak wielu połączeń typowo emigracyjnych. Oczywiście, istnieje kilka, a może choćby kilkanaście takich kierunków, ale procentowo w porównaniu do innych lotnisk jest ich znacznie mniej. To stanowi pewną specyfikę tego miasta. Jednak jednym z istotnych faktów jest to, iż Poznań jest silnym ośrodkiem wakacyjnym, drugim po Katowicach w Polsce w kategorii regionalnych ośrodków lotniczych. Stąd wyrusza bardzo wiele lotów wakacyjnych. Możemy przypuszczać, iż w ciągu kilku następnych lat oferta kierunków egzotycznych będzie się rozwijać, pomimo obecności Berlina – dopowiedział Grzegorz Bykowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

fot. Łukasz Gdak
Error happened.
Idź do oryginalnego materiału