Informacja o stanie konta ubezpieczonego (IOSKU) przygotowywana jest, co roku dla każdej osoby urodzonej po 1948 roku, która kiedykolwiek była objęta ubezpieczeniami społecznymi i na jej koncie w ZUS-ie została zapisana choćby jedna składka.
W tym roku wygenerowaliśmy łącznie ponad 23,96 mln informacji o stanie kont za miniony rok i udostępniliśmy je na Platformie Usług Elektronicznych eZUS – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku.
Rzeczniczka wyjaśnia, iż z tej całej puli dokumentów 11,3 mln informacji zostało udostępnionych osobom, które mają swoje indywidualne konto na PUE/eZUS.
Tych, którzy nie mają swojego indywidualnego konta na PUE/eZUS, zachęcam do jego założenia, tym bardziej, iż od 2020 roku my już nie wysyłamy papierowych listów z informacją o stanie konta, chyba, iż poprosi o to klient
– informuje Kowalska-Matis
IOSKU odwzorowuje stan naszych składek po ostatniej rocznej, czerwcowej waloryzacji, które osoba ubezpieczona zgromadziła na koncie i subkoncie w ZUS-ie do 31 grudnia 2024 roku.
W wyniku czerwcowej waloryzacji stany kont i subkont ubezpieczonych zwiększyły się o 566,6 mld zł, dla porównania zeszłoroczny przyrost wyniósł 521,6 mld zł. Składki i kapitał początkowy wzrosły o 14,41 proc., a środki na subkontach – o 9,49 proc.
– zapewnia Iwona Kowalska-Matis.
Aby znaleźć informację o stanie swojego konta emerytalnego, wystarczy wejść na PUE ZUS w panel „Ubezpieczonego”, w menu po lewej stronie wybrać zakładkę „Informacje o stanie konta”, zaznaczyć 2024 rok, wejść w szczegóły, a następnie w podgląd. Po wykonaniu tych czynności widoczny będzie plik pdf, który można pobrać lub wydrukować.