Strefy czystego transportu wykluczają kierowców

3 dni temu
Ponad 4 miliony samochodów, legalnie dopuszczonych do ruchu w Polsce, nie może wjechać do Strefy Czystego Transportu w Warszawie. A będzie jeszcze gorzej Warszawska strefa jest pierwszą w Polsce, ale wiadomo, iż od przyszłego roku SCT zacznie obowiązywać również w Krakowie. 4 miliony pojazdów to około 17 procent wszystkich zarejestrowanych aut w Polsce i odsetek ten będzie rósł biorąc pod uwagę, iż po Warszawie i Krakowie, do wprowadzania ograniczeń dla zmotoryzowanych przymierzają się również Wrocław, Lublin, Rzeszów i Toruń.
Celem jest wymuszenie na Polakach masowej wymiany pojazdów na nowsze, bardziej „ekologiczne”. Czy jest to wykonalne? Zdaniem portalu interia.pl nie, natomiast rozwinie się inne zjawisko. „ Otóż samochody, które nie będą spełniały wymagań SCT, będą tylko wyprowadzane z miast i zastępowane w nich hybrydami i „elektrykami”, ale za to w mniejszych miejscowościach kwitnąć będzie rynek aut „zakazanych” w SCT. I tam będą one eksploatowane… dłużej niż miałoby to miejsce w miastach” – ocenia interia.

Dlaczego nie korzystamy
Idź do oryginalnego materiału