Do GDDKiA wpłynęło aż 16 ofert. Najtańszą złożyła firma Intop (161,9 mln zł), natomiast najdroższą - Rubau (235,8 mln zł). Wśród zainteresowanych znalazły się m.in. Budimex, Mostostal Warszawa, Strabag, Porr, Eurovia Polska oraz kilka konsorcjów firm specjalizujących się w budowie mostów i dróg. Różnica między najniższą a najwyższą propozycją wynosi blisko 74 mln zł.Teraz przed GDDKiA i samorządem Krapkowic stoi wybór najkorzystniejszej oferty. Oprócz ceny analizowane będą także doświadczenie wykonawcy, potencjał techniczny oraz harmonogram prac. Zwycięzca przetargu rozpocznie realizację od przygotowania dokumentacji projektowej i uzyskania decyzji ZRID od Wojewody Opolskiego.Przebudowa DK45 obejmie 1,2 km drogi - od ronda z DW409 do skrzyżowania z DW416 w kierunku Żywocic. Projekt zakłada rozbiórkę i budowę dwóch mostów na Osobłodze i Kanale Młynówka, modernizację skrzyżowania z ul. Kozielską, przebudowę chodników oraz odtworzenie systemu odwodnienia. Realizacja ma przywrócić ciągłość trasy przerwanej przez powódź.