Koniec z długim czekaniem i głośnymi przejazdami! Inwestycja o wartości 1,5 miliarda złotych zmienia codzienne podróże mieszkańców Śląska. Dzięki modernizacji linii 131 komfortowe podróże koleją z Chorzowa do Tarnowskich Gór to już nie plan, a fakt.
Komfortowe podróże koleją z Chorzowa – nowa era śląskich połączeń
Jeszcze kilka lat temu wielu pasażerów z niecierpliwością spoglądało na zegarki, czekając na pociągi kursujące między Chorzowem, Bytomiem a Tarnowskimi Górami. Dziś – dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych – mogą podróżować szybciej, wygodniej i bezpieczniej.
Zakończenie prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to efekt modernizacji wartej 1,5 miliarda złotych, współfinansowanej z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko).
Nowe tory, sieć trakcyjna, rozjazdy i systemy sterowania ruchem pozwolą pociągom pasażerskim osiągać prędkość choćby 140 km/h. Czas przejazdu z Chorzowa Batorego do Tarnowskich Gór skróci się o 7 minut – z 38 do 31 minut.
Nowe stacje, przystanki i… murale
To nie tylko modernizacja techniczna. Na trasie pojawiły się nowe, wygodne przystanki – m.in. Chorzów Uniwersytet, a stacje w Chorzowie Mieście, Bytomiu i Radzionkowie zyskały zupełnie nowy wygląd.
W Bytomiu zachwyca odnowiona hala peronowa z dachem z blachy cynkowo-tytanowej i odtworzonymi przeszkleniami. Ściany tuneli zdobią murale autorstwa Mony Tusz, które łączą motywy historii kolei z florą i fauną regionu.
- Zachowaliśmy charakter zabytkowy, ale daliśmy temu miejscu nowe życie. To przestrzeń, która inspiruje i przyciąga podróżnych – podkreślają przedstawiciele PLK SA.
Bezpieczniej dla pasażerów i kierowców
Nowe wiadukty kolejowe w Chorzowie i Radzionkowie sprawiły, iż mieszkańcy nie muszą już czekać na przejazdach kolejowo-drogowych. Przejazd przez miasto jest teraz płynniejszy i bezkolizyjny. Dzięki inwestycji zbudowano m.in. wiadukt nad ul. Floriańską w Chorzowie, a także obiekty przy ul. Kużaja, św. Wojciecha i Zejera w Radzionkowie. To rozwiązania, które nie tylko poprawiły komunikację, ale też zwiększyły bezpieczeństwo pieszych i kierowców.
Z nowoczesnego Lokalnego Centrum Sterowania w Bytomiu dyżurni ruchu czuwają nad bezpieczeństwem pociągów. Cała inwestycja obejmuje aż 80 km torów, 181 rozjazdów oraz 29 obiektów inżynieryjnych – mostów i wiaduktów.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2025 roku.
źródło PKP PLK

12 godzin temu

![Kolejne utrudnienia na trasie Tarnów – Grybów [ZDJĘCIA]](https://www.temi.pl/wp-content/uploads/2025/10/Wilczyska-budowa-ronda-2-scaled.jpg)


![Udogodnienia dla pieszych i cyklistów w centrum Tarnowa [ZDJĘCIA]](https://www.temi.pl/wp-content/uploads/2025/10/Sciezka-rowerowa-al.-Solidarnosci-3-scaled.jpg)






