Tramwajem na Szwederowo. Przetarg na budowę nowej trasy ogłoszony

zdmikp.bydgoszcz.pl 6 godzin temu

Ogłosiliśmy przetarg na budowę trasy tramwajowej na Szwederowo. W ramach tej inwestycji nowe torowisko zostanie poprowadzone po środku przebudowanej ulicy L. Solskiego. Powstaną też drogi rowerowe i kieszonkowe parki. To jedna z kilku planowanych inwestycji tramwajowych w najbliższych latach w Bydgoszczy.

Inwestycja jest pierwszym etapem działań, zmierzających do budowy trasy tramwajowej łączącej rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim. Budowa nowego torowiska wymaga dostosowania ciągu ulic L. Solskiego do przekroju dwujezdniowego z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo – autobusowej przy ul. Bielickiej. Na trasie powstaną zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.

Dodatkowo:

  • węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie doposażony w dwa przystanki tramwajowe,
  • przebudowana zostanie podziemna infrastruktura wokół nowej tramwajowej trasy,
  • część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego,
  • wytyczymy dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi pomiędzy rondem Kujawskim a ul. T. Lenartowicza oraz na wysokości ul. Konopnej,
  • zamontowane zostaną elementy zmniejszające hałas i drgania,
  • powstanie zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej,
  • nowością będą kieszonkowe parki wzdłuż ul. Solskiego (m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz przy ul. Kossaka).
  • wybudowana zostanie nowa podstacja dla zasilania sieci trakcyjnej. Obiekt zostanie wkomponowany w obszar pętli autobusowo-tramwajowej pomiędzy ul. Bielicką i S. Leszczyńskiego i będzie również zawierał część przeznaczoną dla obsługi transportu publicznego tzw. dyżurkę.

Za ul. ks. I. Skorupki planowane torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie sprowadzona do istniejącego przekroju jednojezdniowego. To rozwiązanie z myślą o realizacji II etapu inwestycji w kolejnych latach – tj. trasy tramwajowej wzdłuż ul. Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego, dla której posiadamy gotową koncepcję. W tym newralgicznym miejscu wprowadzone zostaną też tymczasowo buspasy, które usprawnią przejazd autobusom.

Prace projektowe realizowała firma Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Na realizację inwestycji zdobyliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane zajmą około dwóch lat. Nie będą one w żaden sposób wpływać na funkcjonowanie istniejącej sieci tramwajowej – wraz z budową ul. Kujawskiej na rondzie Kujawskim od razu powstały niezbędne rozjazdy.

Idź do oryginalnego materiału