Tu rogatki kolejowe są zamknięte przez 16 godzin dziennie. Teraz ma się to zmienić [GALERIA]

2 dni temu

„Takich miejsc musimy się pozbywać”

- Takie miejsca po prostu musimy likwidować, biorąc pod uwagę, iż systematycznie zwiększamy liczbę pociągów

- mówił minister Dariusz Klimczak podczas konferencji prasowej w Łodzi.

- I na trasie Warszawa-Łódź, gdzie uzyskujemy rekordowy czas przejazdu 65 minut, i na wielu innych trasach, również tych realizowanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Gdyby nie ta inwestycja, sytuacja mieszkańców tylko by się pogarszała.

Minister poinformował, iż w województwie łódzkim dofinansowanie uzyskały cztery projekty: dwa w Łodzi oraz po jednym w Justynowie i Pabianicach. Dodatkowo zrealizowana zostanie długo wyczekiwana kładka dla pieszych w okolicach ul. Henrykowskiej w Mileszkach.

Prezydent Zdanowska: „Mamy to!”

- Powiem tak: Mamy to! To na co bardzo długo oczekiwaliśmy. Nie tylko połączymy wewnętrznie miasto, które jest rozcięte siecią kolejową, ale również gminy ościenne

- cieszyła się prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Przypomniała, iż budowa bezkolizyjnych przejazdów na Widzewie to jeden z najważniejszych punktów jej programu wyborczego.

Tunel na Hetmańskiej

Pierwszy z nowych, bezkolizyjnych przejazdów, powstanie w tunelu pod torami, łącząc al. Hetmańską z ul. Frezjową. Dzięki temu mieszkańcy Olechowa i Janowa zyskają bezpośredni wjazd w rejon skrzyżowania ul. Rokicińskiej i Hetmańskiej. Inwestycja ma kosztować 79 mln zł, z czego aż 61 mln pokryje miasto. Tunel będzie dostępny także dla pieszych i rowerzystów, a w pobliżu powstaną nowe przystanki autobusowe.

Wiadukt na Malowniczej

Drugi przejazd to wiadukt w ciągu ul. Malowniczej. Koszt inwestycji to 52 mln zł, z czego 41 mln pochodzić będzie z budżetu Łodzi. Resztę dołoży Ministerstwo Infrastruktury. W ramach projektu powstanie także zjazd na przebudowaną ul. Taborową w stronę Andrzejowa. Dzięki temu mieszkańcy osiedla będą mogli ominąć szlabany i jechać szybciej niż dotąd ul. Gajcego.

Start prac w 2027 roku

Oba projekty będą realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Przetargi mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku, jednak samo projektowanie potrwa około 1,5 roku, dlatego roboty budowlane rozpoczną się najprawdopodobniej w 2027 roku.

Przejazd także w Pabianicach

Dobre wieści płyną również z Pabianic. Tam powstanie tunel pod ulicą Lutomierską, który połączy centrum miasta z osiedlem Zatorze. To inwestycja wyczekiwana od dekad.

- To bardzo dobra wiadomość nie tylko dla powiatu pabianickiego, ale też całego regionu, szczególnie jego północnej części. Tunel zapewni połączenie z dużym osiedlem, ale także ze Zgierzem i Łodzią

- mówił poseł Krzysztof Habura, który od lat zabiegał o realizację tej inwestycji.

Szacowany koszt tunelu w Pabianicach to blisko 37 mln zł. Przetarg na wykonawcę ma zostać ogłoszony na przełomie września i października. Realizacja planowana jest na lata 2028-2029.

Idź do oryginalnego materiału