Zajezdnia Nowe Żerniki pomieści 150 tramwajów, a jej koszt to ponad miliard zł.

2 godzin temu
Zdjęcie: nowa zajezdnia nowe zerniki


Wrocławskie MPK poinformowało o rozstrzygnięciu przetargu na zaprojektowanie nowej zajezdni tramwajowej na Nowych Żernikach. Aktualnie przewoźnik czeka na uprawomocnienie wyniku postępowania – wtedy możliwe będzie podpisanie umowy i rozpoczęcie prac projektowych.

Przetarg na projekt wygrało konsorcjum firm: DATABOUT Sp. z o.o. (lider) oraz RYSY Architekci Sp. z o.o. Sp. k. (partner), z ofertą opiewającą na 13 042 920 zł.

Po podpisaniu umowy, projektanci będą mieli 3 miesiące na opracowanie koncepcji nowej zajezdni. Gdy zostanie zatwierdzona, w ciągu 15 miesięcy postanie kompletna dokumentacja budowlana. Kolejnym etapem będzie realizacja inwestycji.

Wstępne założenia są ambitne – chcielibyśmy, by nowa zajezdnia mogła pomieścić choćby 150 tramwajów. W planach są również hale serwisowe, myjnia, lakiernia oraz budynek Centrali Ruchu. Wszystko po to, by nowoczesny tabor miał odpowiednie zaplecze – bliżej, szybciej, sprawniej – wylicza MPK Wrocław.

W planach jest również zastosowanie proekologicznych rozwiązań, takich jak: panele fotowoltaiczne, pompy ciepła, wentylacja z rekuperacją, a także wykorzystanie deszczówki do mycia tramwajów.

Dzięki budowie zajezdni powstanie również nowe połączenie tramwajowe dla mieszkańców Nowych Żernik. Tramwaje kursować będą kilometrowym odcinkiem torowiska prowadzącym wzdłuż al. Architektów do nowej pętli tramwajowej przed zajezdnią.

To nie tylko kolejny obiekt infrastrukturalny. To krok w stronę lepiej skomunikowanego, wygodniejszego i bardziej zrównoważonego Wrocławia – miasta gotowego na wyzwania kolejnych dekad – dodaje wrocławski przewoźnik.

Foto ilustracyjne: mat. MPK Wrocław

Idź do oryginalnego materiału