
Rewitalizacja zabytkowego dworca kolejowego w Zatorze oraz budowa nowej kładki pieszo-rowerowej w Trzebieńczycach to kolejne inwestycje wspierane przez Samorząd Województwa Małopolskiego. Sprawdź, jak zmieni się infrastruktura Zatora!
Zabytkowy dworzec kolejowy w Zatorze odzyska dawną świetność
Już niebawem zabytkowy dworzec kolejowy w Zatorze przejdzie rewitalizację i stanie się wizytówką Gminy Zator. Inwestycja możliwa jest dzięki decyzji Zarządu Województwa Małopolskiego, który przeznaczył 80 tys. zł na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji.
– Dla pasażerów dworzec to miejsce, które tworzy pierwsze wrażenie o kolei. Dlatego tak ważne jest, aby nasze małopolskie stacje były nie tylko funkcjonalne, ale też estetyczne – podkreśla marszałek Łukasz Smółka.

Modernizacja obiektu poprawi komfort podróży i jakość obsługi pasażerów, a także przyczyni się do rozwoju turystyki w regionie. Dworzec w Zatorze obsługuje ruch do rodzinnych parków rozrywki, takich jak Energylandia, oraz obszarów przyrodniczych Doliny Karpia. Inwestycja w infrastrukturę zwiększy atrakcyjność miasta i całej Małopolski Zachodniej jako celu turystycznego.
Nowa kładka pieszo-rowerowa w Trzebieńczycach – lepsze połączenie dla mieszkańców i turystów
Drugą istotną inwestycją jest budowa kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Skawą w miejscowości Trzebieńczyce. Na opracowanie dokumentacji projektowej również przeznaczono 80 tys. zł z budżetu województwa. Nowa kładka połączy brzegi rzeki, ułatwiając dostęp do ścieżek pieszych i rowerowych.
Projekt ten nie tylko zwiększy bezpieczeństwo użytkowników, ale również usprawni komunikację między Zatorem, Spytkowicami oraz sołectwami Trzebieńczyce, Laskowa, Grodzisko, Graboszyce, Rudze i Bachowice. Skorzystają także turyści odwiedzający popularne atrakcje Małopolski Zachodniej.
Dzięki wsparciu Samorządu Województwa Małopolskiego Gmina Zator rozwija infrastrukturę transportową, odpowiadając na realne potrzeby mieszkańców i turystów. To kolejny krok w kierunku nowoczesnej, dostępnej i przyjaznej przestrzeni publicznej.