Zielone światło dla budowy drogi do terminala w Żurawicy

carpatiabiznes.pl 2 dni temu
Zdjęcie: terminal w żurawicy


Zgoda na wykonanie całego odcinka DW 881 łączącej DK 77 z terminalem T1 w Żurawicy

Podczas 118. posiedzenia, które odbyło się 1 lipca 2025 r., Zarząd Województwa Podkarpackiego zatwierdził realizację w pełnym zakresie strategicznej inwestycji drogowej – budowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 881, łączącej drogę krajową nr 77 z terminalem kolejowym T1 w Żurawicy.

Inwestycja przygotowywana przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie otrzymała niemal 100 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, a zakończenie prac planowane jest do końca 2028 roku.

Trasa nowej drogi rozpocznie się w Duńkowiczkach, gdzie powstanie rondo turbinowe na DK77, następnie przebiegnie w kierunku terminala w Żurawicy, by zakończyć się rondem na połączeniu z węzłem drogowym obwodnicy Przemyśla w Bolestraszycach, po wschodniej stronie linii kolejowej E30.

Dodatkowo zaplanowano budowę odcinka drogi powiatowej łączącego ul. Kolejową z projektowaną DW 881 w pobliżu linii kolejowej nr 91 (Kraków Główny – Medyka).

Cała inwestycja została podzielona na trzy części:

  • Zadanie podstawowe:

    • Odcinek A: 3,10 km nowej drogi (km 4+099 do km 7+217) z dowiązaniem do ul. Kwiatowej.

    • Odcinek B: 1,57 km drogi (km 2+530 do km 4+099) oraz budowa wiaduktu kolejowego pod linią nr 91.

  • Opcja 1: 2,53 km drogi (km 0+000 do km 2+530) wraz z wiaduktami pod liniami nr 119 (Żurawica) i nr 125 (Małkowice).

  • Opcja 2: 1,3 km drogi powiatowej DP 2418R klasy L, łączącej podstawową część inwestycji z ul. Kolejową, jako najważniejszy dojazd do terminala.

Ocena ofert przetargowych została zakończona i inwestycja oczekuje na wybór wykonawcy. Projekt został zsynchronizowany z planowaną budową obwodnicy Przemyśla w ciągu DK28/77, realizowaną przez GDDKiA w ramach Programu 100 obwodnic.

Obie inwestycje mają stworzyć spójny system komunikacyjny regionu.

Idź do oryginalnego materiału