Dzieci się cieszą, bo mogą odkurzyć sanki i ulepić bałwana. Uważać powinni jednak kierowcy. jeżeli ktoś nie zmienił jeszcze opon na zimowe, lepiej niech nie rusza w trasę. Spadł śnieg, należy zachować ostrożność za kółkiem.
Sytuacja na łódzkich drogach. 81 pługoposypywarek
Jak wygląda sytuacja na drogach w Łodzi?
- Tragedii nie ma. Oceniam na czwórkę z minusem. Przed południem jechałem al. Piłsudskiego. Po głównych drogach jeździ się bez przeszkód. Mniejsze uliczki nie są odśnieżone. Niestety niektórzy kierowcy ruszyli w teren, mimo iż nie odśnieżyli aut
- mówi pan Mateusz i na dowód przesyła nam zdjęcie (w galerii).
Drogi podzielone są na kategorie. Firmy odpowiedzialne za zimowe utrzymanie dróg w mieście mają 40 minut, od momentu wydania dyspozycji wyjazdu na rozpoczęcie prac oraz 4 godziny na odśnieżenie lub posypanie wszystkich dróg I i II kategorii w swoim rejonie.
"Dziś od 6:00 na ulice Łodzi wyjechało 81 pługoposypywarek. Ekipy przez cały ranek zabezpieczały jezdnie solą. Sytuacja na drogach jest na bieżąco monitorowana – jeżeli będzie taka potrzeba, służby wyjadą ponownie"
- informuje oficjalny profil miejski w mediach społecznościowych.
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/zmiana-organizacji-ruchu-w-centrum-lodzi-juz-od-poniedzialku/CMWZiyPzrdiR5FXC2W8bZimowe utrzymanie dróg w Łodzi - koszty
W tym roku system zimowego utrzymania miasta funkcjonuje na podobnych zasadach jak w okresie ubiegłym. Łódź ponownie została podzielona na pięć rejonów, za które odpowiadają wyłonione w przetargu firmy oraz Łódzki Zakład Usług Komunalnych.
Za porządek na chodnikach, przystankach, ścieżkach rowerowych, ciągach pieszo-jezdnych i w Strefie Płatnego Parkowania odpowiedzialnych jest 16 firm i ŁZUK.
Do dyspozycji mają 85 pługoposypywarek przeznaczonych do pracy na głównych drogach, 14 ciągników z lemieszem obsługujących węższe trasy oraz 57 ciągników wyposażonych zarówno w lemiesze, jak i pługoposypywarki. Dodatkowo miasto korzysta z 24 specjalistycznych maszyn przystosowanych do odśnieżania miejsc trudno dostępnych – m.in. w strefie płatnego parkowania, na drogach wewnętrznych i trasach rowerowych.
Sprzęt wykorzystywany zimą jest monitorowany w czasie rzeczywistym dzięki systemowi GPS oraz kamerom montowanym w kabinach pojazdów.
Koszt jednego wyjazdu na drogi I i II kategorii, obejmującego posypywanie solą na odcinku ponad 3 tys. kilometrów wynosi ponad milion złotych. Oddzielne działania na trasach awaryjnych - takich jak wiadukty, podjazdy czy estakady - obejmują 242 km i kosztują ponad 100 tys. zł brutto za pojedynczy wyjazd.
Całkowite koszty zimowego utrzymania w poprzednim sezonie wyniosły ok. 22,4 mln zł, a rok wcześniej było 18,3 mln zł brutto.
Mieszkańcy, którzy chcą zgłosić uwagi dotyczące zimowego utrzymania, mogą korzystać z całodobowej infolinii pod numerem 42 638 49 73 lub przesyłać zgłoszenia mailowo na adres: [email protected].
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/zima-znow-zaskoczy-drogowcow-lodz-twierdzi-ze-jest-gotowa-na-wszystko/ZN667sKmKcJ0m6fKuAHt
1 godzina temu

![Kończymy piłkarski rok [RELACJA LIVE]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/CSC_1246.jpg)

![Damian Broniewski zaczyna nowy sezon. Celuje wysoko [wideo, zdjęcia]](https://tkn24.pl/wp-content/uploads/2025/11/Damian-Broniewski-przygotowuje-sie-do-nowego-sezonu-1024x576.jpg)









