Zmiany na piotrkowskich drogach? Radny proponuje nowe rondo

1 godzina temu
Zdjęcie: foto Poglądowe/Archiwalne


Czy są w Piotrkowie skrzyżowania, które powinny zostać przekształcone na ronda? Jedno z takich miejsc wskazał radny. Wśród powodów padło duże natężenie ruchu oraz kwestie bezpieczeństwa. Wiadomo już, z jaką odpowiedzią ze strony magistratu spotkał się ten pomysł.

Radny proponuje nowe rondo

Radny Rafał Paweł Czajka napisał interpelację, w której zaproponował budowę nowego ronda w Piotrkowie. Rozwiązanie to miałoby zostać wprowadzone na skrzyżowaniu ul. Polnej i Al. Armii Krajowej. Według rajcy poprawiłoby to bezpieczeństwo w tym miejscu.

– Obie te części ulicy Polnej przecinają Aleje Armii Krajowej, które wraz z ulicami Łódzką i Żelazną tworzą najdłuższy i główny ciąg komunikacyjny dla kierunku N-S. Z tego powodu skrzyżowanie ulicy Polnej i Alei Armii Krajowej jest niebezpieczne, często zakorkowane przez nadmierny ruch – informuje rady Rafał Paweł Czajka.

Według radnego obecne rozwiązania komunikacyjne w tym miejscu nie spełniają potrzeb mieszkańców. Chodzi o zakaz skrętu we wschodni odcinek ulicy Polnej dla pojazdów jadących od marketu Kaufland w kierunku południowym, a także brak możliwości przejazdu ulicą Polną na wprost w obu kierunkach przez skrzyżowanie z Alejami Armii Krajowej. Dlatego też radny zaproponował, by zabezpieczyć środki w przyszłorocznym budżecie na budowę ronda. Czy jest to możliwe?

Zmiany na piotrkowskich drogach

Jak się okazuje, takie rozwiązanie nie jest przewidziane we wskazanym przez radnego miejscu. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację radnego. Dokument podpisali wiceprezydent Piotr Kulbat, inżynier miasta Adam Bak oraz Katarzyna Szokalska z Biura Rozwoju Miasta i Inwestycji.

Powodów jest kilka. Jedyne dopuszczalne rondo, jakie mogłoby tam powstać to turbinowe. Z kolei ten rodzaj nie może znaleźć się na ciągach skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Oprócz tego na ulicach klasy GP (główne ruchu przyspieszonego), G (główne) i Z (zbiorcze) odległości między skrzyżowaniami nie powinny być mniejsze niż 150 m. W tym przypadku warunek nie byłby zachowany. To jednak nie wszystko.

– W ramach opracowywanej koncepcji wdrożenia inteligentnych systemów transportowych (tzw. ITS), na wskazanym skrzyżowaniu nie przewiduje się budowy ronda – to kolejny powód, który znalazł się w odpowiedzi na interpelację radnego.

Co więcej, w ramach wspomnianego systemu konieczna będzie likwidacja wszystkich skrzyżowań, które mogłyby zaburzyć jego działanie.

– W celu skoordynowania działania prac sygnalizacji świetlnej w ciągu Al. Armii Krajowej od ul. Żelaznej do ul. Wojska Polskiego oraz w ciągu ul. Wojska Polskiego od ul. Jerozolimskiej do Al. Armii Krajowej, docelowo mają zostać zlikwidowane wszystkie skrzyżowania, które mogłyby zaburzyć działanie systemu – czytamy w odpowiedzi.

Idź do oryginalnego materiału