Układ torowy gotowy na serwis tramwajów
Do obsługi zakładu potrzebne będzie aż 1450 metrów toru pojedynczego. 900 metrów zostanie położonych przed halami, a kolejne 550 metrów wewnątrz budynków.
- Budowa nowego zaplecza technicznego dla łódzkich tramwajów to nie tylko budowa nowe hale i pomieszczenia, ale również konieczność wykonania nowego układu torowego, który umożliwi dojazd tramwajom do zakładu i sprawne manewrowanie nimi pomiędzy poszczególnymi stanowiskami
- podkreśla Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź.
Tu będą serwisować łódzkie tramwaje
Nowy Zakład Techniki powstaje na terenie dawnej zajezdni Helenówek. W halach będą prowadzone m.in. naprawy bieżące, lakierowanie i śrutowanie, a także montaż czysty i produkcja części. Pojawią się też warsztaty elektryczny i mechaniczny, stolarnię, spawalnię, myjnię oraz magazyny i zaplecze biurowe.
Budowa ma potrwać do końca tego roku. Zakład ma działać w systemie dwuzmianowym. Zatrudnienie znajdzie tu 200 pracowników produkcyjnych oraz 25 osób w administracji.
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/wreszcie-cos-sie-ruszy-na-teofilowie-te-dwie-ulice-przejda-metamorfoze/bsWkREaAvIo5MPFz2eHA