Zwężenia na zakopiance przez trzy dni

ikc.pl 6 miesięcy temu
Zdjęcie: Zwężenia na zakopiance przez trzy dni. Tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku


Ilustrowany Kurier Codzienny IKC

Przez trzy dni kierowców przejeżdżających zakopianką w Głogoczowie muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami. W okolicy budowanej kładki w Głogoczowie jezdnia zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.

Kierowcy pojadą wewnętrznymi pasami ruchu. Przy pasach zewnętrznych będziemy prowadzić prace związane z budową chodnika i odwodnienia drogi – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe „pasy” koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka jest budowana na trzech podporach – dwie stoją po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne dzięki schodów i wind.

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo pieszych.

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace mają się zakończyć jesienią tego roku.

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) zakopianką

– Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę – podkreśla Kacper Michna. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
-koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
-koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
-przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty są częścią przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.

Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach. Jej budowę już się rozpoczęła. niedługo zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.

(AI GEG)

Idź do oryginalnego materiału