Pilzno/Obwodnica. W przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna, która będzie częścią drogi krajowej nr 73, złożono osiem ofert.
Oferty o wartościach od 87,8 mln zł do 127 mln zł.
- Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe w Dębicy – 87 833 538,05 zł,
- Eurovia – 89 982 385,37 zł,
- Primost Południe – 92 283 000,00 zł,
- konsorcjum firm RBDiM w Krośnie i INTOP Tarnobrzeg – 93 202 855,98 zł,
- Strabag – 94 127 308,87 zł,
- PORR – 102 633 812,52 zł,
- konsorcjum PBI Infrastruktura i IMB-Podbeskidzie – 103 558 172,66 zł,
- konsorcjum ANTEX II i Mosty Łódź – 126 935 719,56 zł.
Oferty będą teraz oceniane według trzech kryteriów: ceny (60%), przedłużenia gwarancji jakości na ekrany akustyczne (10%) oraz przedłużenia gwarancji jakości na obiekty mostowe (30%).
To już drugi przetarg, ponieważ pierwszy został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert.
Obwodnica Pilzna będzie miała około 2,6 km długości i obejmować będzie m.in. rondo, most nad rzeką Dulczą, drogi dla pieszych i rowerzystów, ekrany akustyczne, oraz zbiorniki retencyjne.
Całość ma być gotowa w ciągu 35 miesięcy od podpisania umowy.
Obwodnica Pilzna jest częścią większego projektu rozbudowy drogi krajowej nr 73, w ramach którego powstaną również obwodnice Brzostku, Kołaczyc i Jasła.
Nowa infrastruktura ma poprawić przepustowość i bezpieczeństwo trasy, stanowiącej istotny szlak komunikacyjny w województwie podkarpackim.
Obwodnica Pilzna powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic.