Do 17 września miasto czeka na oferty w ramach przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z kosztorysem inwestorskim dla zadania pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1160 L – Al. Jana Pawła II – polegająca na budowie drogi rowerowej, przebudowie drogi dla pieszych oraz przebudowie istniejącego mostu na Krznie (dawny most Bialskiej Kolejki Wąskotorowej) w Białej Podlaskiej”.Dokumentacja projektowa ma dotyczyć odcinka Al. JP II od mostu na rzece Krzna do skrzyżowania z ul. Parkową. W ramy planowania inwestycji wpisano opracowanie dokumentacji dla modernizacji zabytkowego mostu dawnej Bialskiej Kolei Wąskotorowej. „Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia ekspertyzy w/w obiektu mostowego na rzece Krzna wraz z zaproponowaniem sposobu remontu/przebudowy obiektu mającym na celu włączenie go w sieć miejskich dróg dla pieszych i rowerów - przebudowa mostu po dawnej Bialskiej Kolei Wąskotorowej tj. wykonanie nawierzchni ścieżki rowerowej i drogi dla pieszych na obiekcie mostowym - jak również zapobiegnięcie dalszego niszczenia obiektu_ - czytamy w opisie przedmiotu zamówienia. W ramach dokumentacji projektowej wykonawca ma przygotować ponadto budowę drogi wzdłuż nasypu Al. Jana Pawła II. Droga ta ma stanowić dogodne połączenie między w/w ścieżką edukacyjną, a projektowaną drogą dla rowerów, jak również dojazd do pobliskiego Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Dębowa”. „Wykonawca przeprowadzi również analizę ruchu na skrzyżowaniach: Al. Jana Pawła II i drogi stanowiącej zjazd na parking do supermarketu Kaufland oraz skrzyżowaniu Al. Jana Pawła II z ul. Orzechową.” – wskazuje miasto w rozpisanym przetargu. W dokumentacji projektowej wskazanego odcinka, znaleźć się ma m.in. opracowanie dla: budowy drogi dla rowerów wzdłuż Al. Jana Pawła II; przebudowy istniejącej drogi dla pieszych wzdłuż Al. Jana Pawła II; przebudowy skrzyżowania Al. Jana Pawła II z drogą przelotową przez parking przy supermarkecie Kaufland; odwodnienia projektowanych nawierzchni; przebudowy istniejącego oświetlenia drogowego oraz budowa nowego oświetlenia jezdni, drogi dla rowerów i drogi dla pieszych w tym doświetlenie przejść dla pieszych i przejazdu dla rowerów.Bialska Kolejka Wąskotorowa Powstała w czasie I wojny światowej, a ostatecznie swój bieg zakończyła w roku 1971. Woziła ludzi i towary. Bialska wąskotorówka wyruszała przy wieży ciśnień (wybudowanej w roku 1928) w Białej Podlaskiej, następnie zatrzymywała się przy zbudowanym w 1923 r. budynku stacji Biała Podlaska Wąskotorowa, znajdującym się przy ul. Kościuszki. Dalej ruszała w stronę obecnej Al. Jana Pawła II, gdzie przez najpierw drewniany, później żelazny most, przekraczała rzekę Krznę i zatrzymywała się na stacji Biała Podlaska Miasto, której budynek, znajdujący się w tej chwili na skrzyżowaniu Al. Jana Pawła i ulicy Brzeskiej zbudowano w 1952 r. Dalej kolejka jechała aleją i wjeżdżała w ul. Janowską, kierując się do Roskoszy, gdzie rozgałęziała się w trzech kierunkach: Konstantynowa, Janowa Podlaskiego oraz Cieleśnicy. W roku 1967 wstrzymano regularne przewozy, dostarczając jedynie zaległe przesyłki. W maju 1971 roku ruch na torach wąskotorówki został zatrzymany, a od września rozpoczęto rozbiórkę torów, zaczynając od Konstantynowa, drugi zespół prowadził roboty od Cieleśnicy. Z chwilą zakończenia budowy drogi z Julkowa do Błonia bialska kolejka miała „przejść na emeryturę”. Ostatecznie demontaż torów zakończono wiosną 1972 roku. 30 kwietnia 1972 roku był ostatnim dniem zatrudnienia dla pracowników kolei wąskotorowej.