Biblioteka Pedagogiczna w Słupcy poleca… „Self-Reg: Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości” / dr Stuart Shankera

wirtualnyregion.eu 1 tydzień temu

Szukając książki…

W dzisiejszym świecie zdominowanym przez pośpiech, nadmiar bodźców i presję, stres stał się nieodłącznym towarzyszem zarówno dorosłych, jak i dzieci. Jak więc radzić sobie w trudnych chwilach? Dr Stuart Shanker w swojej książce podejmuje temat wpływu stresu na życie człowieka, pomagając zrozumieć mechanizmy jego powstawania oraz dostarczając narzędzi, które sprzyjają
odzyskaniu równowagi.
Jednym z najciekawszych zagadnień w książce jest koncepcja „self-reg”, czyli zdolność regulacji własnych emocji i reakcji. Autor zwraca uwagę na znaczenie rozwoju umiejętności samoregulacji w dążeniu do efektywnego uczenia się i ogólnego dobrostanu dzieci. Wskazuje jak wiele problemów wychowawczych i edukacyjnych, takich jak trudności w koncentracji, problemy z zachowaniem czy lęki, mogą wynikać z braku umiejętności samoregulacji. Uczy zatem, jak rozpoznawać momenty, gdy doświadczamy trudnych emocji. Podkreśla znaczenie odczytywania sygnałów płynących z konkretnego zachowania, co pozwala zidentyfikować stresory, aby dążyć do ich redukcji. Porusza także kwestie tzw. Wi-fi mózgowego, mówiące o tym, iż umysły – na przykład mamy i dziecka – są ze sobą powiązane i ich emocje mogą na siebie oddziaływać.
Książka zawiera praktyczne porady oraz techniki oparte na badaniach naukowych, a także przykłady z życia, które ilustrują, jak zastosowanie koncepcji samoregulacji może znacząco poprawić jakość życia oraz relacje międzyludzkie. dla wszystkich rodzica i nauczyciela pragnących wspierać dzieci w radzeniu sobie z wyzwaniami współczesnego świata, ta pozycja stanie się doskonałym źródłem wiedzy i inspiracji.

Weronika Drop

Idź do oryginalnego materiału