Ruszyła budowa podpór nowego mostu na drodze krajowej nr 40 w Głuchołazach. Te mają być posadowione poza wałami rzeki Biała Głuchołaska. Na miejscu pracuje już ogromna ważąca 75 ton i wysoka na 25 metrów palownica. To urządzenie odpowiedzialne za montaż pali pod fundamenty podpór.
- Dla obu podpór zostanie zamontowanych ponad 40 pali żelbetowych o długości 14 metrów oraz średnicy 1 metra, czyli po 22 pale na każdą podporę, a cała operacja potrwa kilka miesięcy. Rozpoczęcie prac przy budowie nowego obiektu było możliwe po zakończeniu rozbiórki przyczółków oraz fundamentów budowanego obiektu nad Białą Głuchołaską, który został zerwany przez ubiegłoroczną powódź - mówi Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.Projekt budowy nowego mostu został przygotowany z uwzględnieniem warunków Wód Polskich, rekomendacji Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz wytycznych wojewódzkiego konserwatora zabytków.Przypomnijmy, budowany most będzie jednoprzęsłowy, bez podpór w korycie rzeki i posadowiony o metr wyżej w stosunku do starego mostu Andrzeja w Głuchołazach. - Przy konstrukcji belkowej oba końce przęsła będą opierać się na przyczółkach…Duży sprzęt w akcji. Ruszyła budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach
4 miesięcy temu
Zdjęcie: Budowa mostu na dk 40 w Głuchołazach [fot. GDDKiA]
- Strona główna
- Drogi i komunikacja
- Duży sprzęt w akcji. Ruszyła budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach
Powiązane
Tunel w Świnoujściu Uwaga kierowcy – będą utrudnienia
1 godzina temu
Budżet gminy Łobżenica na 2026 rok przyjęty!
1 godzina temu
Budżet miasta na 2026 rok przyjęty przez Radę Warszawy
5 godzin temu
S7 Kraków – Myślenice. GDDKiA odpowiada na zarzuty
7 godzin temu
Polecane
Pogoda na dziś - czwartek, 18.12. Mgły, chmury i deszcz
1 godzina temu
Tak doszło do wypadku na S7. Jest nagranie
4 godzin temu
Takiej nocy nie było tu od prawie 90 lat
7 godzin temu













