Ruszyła budowa podpór nowego mostu na drodze krajowej nr 40 w Głuchołazach. Te mają być posadowione poza wałami rzeki Biała Głuchołaska. Na miejscu pracuje już ogromna ważąca 75 ton i wysoka na 25 metrów palownica. To urządzenie odpowiedzialne za montaż pali pod fundamenty podpór.
- Dla obu podpór zostanie zamontowanych ponad 40 pali żelbetowych o długości 14 metrów oraz średnicy 1 metra, czyli po 22 pale na każdą podporę, a cała operacja potrwa kilka miesięcy. Rozpoczęcie prac przy budowie nowego obiektu było możliwe po zakończeniu rozbiórki przyczółków oraz fundamentów budowanego obiektu nad Białą Głuchołaską, który został zerwany przez ubiegłoroczną powódź - mówi Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.Projekt budowy nowego mostu został przygotowany z uwzględnieniem warunków Wód Polskich, rekomendacji Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz wytycznych wojewódzkiego konserwatora zabytków.Przypomnijmy, budowany most będzie jednoprzęsłowy, bez podpór w korycie rzeki i posadowiony o metr wyżej w stosunku do starego mostu Andrzeja w Głuchołazach. - Przy konstrukcji belkowej oba końce przęsła będą opierać się na przyczółkach…Duży sprzęt w akcji. Ruszyła budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach

Zdjęcie: Budowa mostu na dk 40 w Głuchołazach [fot. GDDKiA]
- Strona główna
- Drogi i komunikacja
- Duży sprzęt w akcji. Ruszyła budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach
Powiązane
Nowy autobus w Polonusie do obsługi linii L
3 godzin temu
Nowe wagony PKP Intercity rozpędzą się 200 km/h
3 godzin temu
Budowa S7 dłuższa niż planowano. Kiedy koniec prac?
5 godzin temu
Polecane
Szczytna - kolizja na DK8
3 godzin temu
Zderzenie trzech osobówek na S8
3 godzin temu
Śmiertelny wypadek w powiecie jędrzejowskim
4 godzin temu
Ogień blisko miasta. Ewakuacja uniwersytetu i szpitala
4 godzin temu