Fatalne skrzyżowanie Dulcza–Żarówka. Potrzebne rondo?

1 godzina temu
Zdjęcie: Niebezpieczne skrzyżowanie DW 984 i drogi Dulcza Wielka–Żarówka . | foto MW


Podczas obrad radny zwrócił uwagę, iż dyskusja o nowych drogach powinna obejmować także kwestie bezpieczeństwa na tych już istniejących: wypadki i kolizje zdarzają sie na trasie Dulcza – Żarówka – droga 984 od lat, a faktycznych zmian wciąż brakuje.

W swoim wystąpieniu powiedział m.in.:

„Mamy drogę 984, na której ciągle są wypadki. Żarówka – Dulcza. Droga powiatowa dochodzi do głównej, wiodącej na zachód. Pieniądze powinny być przekazane na modernizację dróg już istniejących. Powinniśmy zabiegać o to, żeby było bezpieczne włączenie do dróg wojewódzkich. W Woli Mieleckiej mamy piękne, bezpieczne rondo. Takie rondo powinno być w Czerminie, powinno być w Dulczy i Żarówce – i o tym się nie myśli.”

Tymuła podkreślił, iż dotychczasowe interwencje — choć potrzebne — nie rozwiązują głównego problemu, którym jest brak bezpiecznego zjazdu z drogi powiatowej na trasę wojewódzką.

https://korso.pl/wiadomosci/odra-atakuje-na-podkarpaciu-sanepid-potwierdza-kolejne-zakazenia/SpsoSQYzSAsn4QIamDvw

Pasy STOP, czerwone pola, garby

Kilka tygodni temu na drodze powiatowej Dulcza Wielka – Żarówka – Żarówka, tuż przed skrzyżowaniem z drogą wojewódzką Mielec – Lisia Góra, pojawiły się nowe pasy wibracyjne. To kolejna próba ograniczenia wypadków w miejscu, które od lat widnieje w policyjnych statystykach.

Wcześniej wprowadzono tam:

  • wyraźne oznakowanie poziome STOP,
  • czerwone pasy ostrzegawcze przed skrzyżowaniem,
  • specjalne garby/wybrzuszenia mające wymuszać ostrożność.

Jednak mimo tych zmian problem nie zniknął.

Najczęstszą przyczyną wypadków na tym skrzyżowaniu jest nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowców wyjeżdżających z drogi podporządkowanej. Mieszkańcy przez cały czas czekają na rozwiązanie, które faktycznie ograniczy liczbę wypadków.

Idź do oryginalnego materiału