Ja nie zapominam o żadnym węzle
Węzeł w Kościelnej Wsi jest akurat dobrze ulokowany. Problem w tym, iż jeden dobrze ulokowany węzeł to za mało jak na miasto wielkości Kalisza. Pierwsze koncepcje obwodnicy Ostrowa też nie zawierały wszystkich korzystnych rozwiązań. Dopiero starania władz miasta sprawiły, iż doprojektowano drugi węzeł w bliskim sąsiedztwie centrum miasta wraz z ulicą Wylotową. Dołożono też rozbudowę ul. Kaliskiej.
Czy za mało to już kwestia mocno dyskusyjna, bo miast podobnej wielkości z jednym węzłem (i to niekoniecznie dobrze ulokowanym 

Z centrum Kalisza do Ostrowa przez obwodnicę Skalmierzyc jest 23 km, przez węzeł w Kościelnej Wsi będzie 29 km, bo Poznańska to kierunek prostopadły do kierunku Kalisz-Ostrów.. To absurdalna proteza dwujezdniowego połączenia z Ostrowem, do węzła jednojezdniowa. Gdyby ktoś taką trasą jeździł z Kalisza do Ostrowa, byłoby to kolosalne marnotrawstwo paliwa bez poprawy bezpieczeństwa. Oczywiście tak pojadą tylko zwiedzający obwodnicę.
Średnio mnie interesuję ilość kilometrów tylko czas przejazdu i komfort podróży, bo jest wiele takich tras, które robię dłuższymi odpowiednikami i wychodzą szybciej i zdecydowanie bardziej komfortowo. I ciężko mi traktować poważnie pisanie o bezpieczeństwie przez osobę, której logika sprowadza się do zabijających dróg jednojezdniowych. Drogi jednojezdniowe zabijają tak samo jak drzewa.
Statystyki: autor: filip — 29 min temu