Inwestycje planowane • Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

inwestycje.kalisz.pl 3 godzin temu
M. Lasek w Senacie:
W tej chwili ta Zintegrowana Sieć Kolejowa, te dane, które zebraliśmy, podlegają analizie rady naukowej, która została powołana do tego celu. To nie politycy będą wyznaczali, którędy kolej będzie prowadzona, tylko specjaliści na podstawie zebranych danych dotyczących tego, gdzie pasażerowie chcą podróżować, na jakich trasach i jaki jest priorytet, jakie kolejne trasy powinny być realizowane. Na początku przyszłego roku podamy przebieg tej nowej sieci. Już dzisiaj mogę powiedzieć, iż będzie utworzonych ok. 2 tysięcy km nowych linii, i nie mówię tu o liniach, które będą remontowane, ale o nowych liniach kolejowych, w perspektywie nie do końca 2035 r., ale w perspektywie znacznie dalszej, bo to będą kolejne inwestycje. I w ramach tej inwestycji, już to wiemy, jednym z bardzo ważnych szlaków komunikacyjnych, który będzie związany z koleją dużych prędkości, będzie odcinek, który będzie zaczynał się w Kaliszu, przechodził przez Ostrów, Leszno, Zieloną Górę. To też są takie odcinki, które już dzisiaj niejako pokazują nam, iż zapotrzebowanie na dobry transport, związane z potokami pasażerskimi, będzie, powiedziałbym, bardzo obiecujące. Chodzi o to, żeby wydać konkretne pieniądze na budowę nowych linii albo modernizację istniejących, podniesienie ich standardu do standardu kolei dużych prędkości albo przynajmniej do standardu prędkości 200 km/h.
Czyli to jest ta część "szprychy" nr 9 programu kolejowego CPK.
Zastanawia tylko brak wymienionego Głogowa. W sumie LK14 w większości ma taki przebieg, iż raczej kilka trzeba byłoby grzebać przy geometrii, żeby wycisnąć te 200 km/h. A to już powoli nowy standard w kolei konwencjonalnej, więc w sumie 200 km/h zamiast wcześniejszych 160 km/h to dobre założenie. Ale pożyjemy i zobaczymy co pokaże ZSK, a później co z tego wyniknie.

Statystyki: autor: filip — 19 min temu


Idź do oryginalnego materiału