Jedna z najruchliwszych dróg ma zmienić oblicze. Pierwszy etap gotowy

2 godzin temu

Trasa Opole Kluczbork to jedna z bardziej ruchliwych dróg w regionie. Korzystają z niej nie tylko mieszkańcy tych miast oraz miejscowości w jej okolicy. Droga krajowa nr 45 na tym odcinku to również łącznik w kierunku trasy S8, a z czasem także S11.

Trasa Opole – Kluczbork. Pierwszy odcinek rozbudowany za 106 mln zł

Uwzględniając rosnące natężenie ruchu, Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła gruntownie zmodernizować tę drogę. Pierwszy etap rozbudowy, jaką przechodzi trasa Opole – Kluczbork, to około 11 km drogi pomiędzy Jełową i Bierdzanami. Tutaj prace są już na finiszu.

– Na ostatnich fragmentach trasy wykonawca maluje oznakowanie poziome. realizowane są roboty wykończeniowe i porządkowe – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka GDDKiA Opole.

Na zmodernizowanym odcinku powstały cztery ronda – fot. GDDKiA Opole

Zaznacza, iż odcinek DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami ma być w pełni przejezdny już w październiku. To istotne o tyle, iż w tej chwili miejscami obowiązuje tam jeszcze ruch wahadłowy.

Za sprawą inwestycji wartej około 106 mln zł trasa Opole – Kluczbork na tym odcinku zyskała o wiele bardziej wytrzymałą jezdnię. Na tym nie koniec. Powstały cztery ronda w dotychczasowych skrzyżowań:

  • z DW461 w Jełowej,
  • z ul. Wolności w Jełowej,
  • z DW463 w Bierdzanach,
  • z DW494 w kierunku Olesna.

– Ponadto powstały ciągi pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek posiada oświetlenie drogowe. Realizacji doczekały się nowe zatoki autobusowe, a przepusty przeszły przebudowę – wylicza Agata Andruszewska.

W planach kolejne prace na DK45

Finisz prac pomiędzy Jełową i Biedrzanami to nie ostatnie słowo drogowców jeżeli chodzi o DK45 od stolicy regionu na jego północ. realizowane są już prace na kolejnym odcinku, od Zawady do Jełowej. Tu jednym z istotniejszych elementów jest budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork. Dzięki temu zniknie kolizyjny przejazd.

Równolegle GDDKiA szykuje się do kolejnych prac. Plan zakłada, iż trasa Opole – Kluczbork zyska nowe oblicze do 2030 roku. Harmonogram jest następujący:

  • rozbudowa DK45 Opole – Zawada wraz z budową obwodnicy Zawady (do 2030 r.),
  • rozbudowa DK45 Bierdzany – Kuniów (2027-2029),
  • rozbudowa DK42/45 Kluczbork – początek obwodnicy Praszki (2026-2028).

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału