Historyczne tory wykopane podczas remontu ulicy Grzybowskiej zostaną wyeksponowane przy ulicy Siedmiogrodzkiej – poinformowała w środę dyrektor Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta Ewelina Degowska.
Ma to być 15-20-metrowy fragment torowiska, który został wykopany na odcinku między ulicą Przyokopową a Karolkową.
– To powojenne tory techniczne, które prowadziły od ulicy Towarowej do zajezdni przy ulicy Siedmiogrodzkiej – przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.
Połączenie to zostało otwarte w 1947 r. i funkcjonowało do 1958 r. Bliżej Towarowej, w 1908 r., otwarto dojazd do ówczesnej elektrowni Tramwajów Warszawskich przy ulicy Przyokopowej (obecnie mieści się w niej Muzeum Powstania Warszawskiego).
Prace na Grzybowskiej potrwają do 2027 roku
Po przebudowie ulicy Grzybowskiej, między Towarową a aleją Jana Pawła II, będą dwie nitki po jednym pasie ruchu, a przy skrzyżowaniach pojawią się dodatkowe pasy do skrętu. Od Towarowej do Karolkowej będzie jedna jezdnia. Po obu stronach ulicy zostaną wybudowane nowe chodniki, a rowerzyści skorzystają z wydzielonych ścieżek lub pasów wyznaczonych na jezdni. Uporządkowane zostanie parkowanie, pojawią się nowe przystanki autobusowe.
Wzdłuż ulicy powstaną zieleńce z drzewami, krzewami, bylinami i trawami. Ogrodnicy posadzą m.in. ponad sto drzew i trzynaście tysięcy krzewów.
Wszystkie prace na Grzybowskiej zakończą się wiosną 2027 r.
Czytaj też:
Stare tory tramwajowe odkryte przy remoncie Grzybowskiej

4 godzin temu









