Kolej wróci pod Przełęcz Kowarską. Rusza przetarg na odcinek do Kamiennej Góry

karkonoszego.pl 18 godzin temu
Na karkonoskich torach zaczyna się nowy etap. Modernizacja linii z Mysłakowic przez Kowary do Kamiennej Góry wchodzi w decydującą fazę, a ogłoszony właśnie przetarg na kolejny odcinek oznacza, iż pociągi mogą wrócić pod Przełęcz Kowarską szybciej, niż wielu się spodziewało. Na linii Mysłakowice – granica stacji Kowary roboty są już praktycznie na finiszu. Odcinek finansowany z KPO – ten sam, który jeszcze kilka lat temu wydawał się kompletnie zapomniany – przechodzi pełną modernizację, od torowiska po odwodnienie i infrastrukturę towarzyszącą. To właśnie tędy prowadził kiedyś popularny ciąg komunikacyjny, łączący Jelenią Górę z położonymi w górach kurortami i dalej – przez tunel pod Przełęczą Kowarską – z Kamienną Górą. Dziś ten projekt wraca z rozmachem.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na modernizację odcinka od stacji Kowary aż do tunelu pod przełęczą, a następnie na fragment od Ogorzelca do Kamiennej Góry. To właśnie tutaj kolej od lat stoi – dosłownie – w martwym punkcie. Na finalną część, czyli przebudowę odcinka przebiegającego w tunelu, trzeba jeszcze poczekać. DSDiK czeka na oficjalne wytyczne dotyczące ochrony nietoperzy zimujących w sztolni pod przełęczą. Jak tłumaczy dyrekto
Idź do oryginalnego materiału